Funkcje międzynarodowych horyzontalnych rynków elektronicznych

Main Article Content

Dariusz Strzębicki


Słowa kluczowe : rynek elektroniczny, transakcje B2B, handel elektroniczny, handel międzynarodowy
Abstrakt
W artykule przedstawiono problematykę funkcjonowania horyzontalnych publicznych rynków elektronicznych działających w skali międzynarodowej. Celem poniższego opracowania było określenie funkcji i usług oferowanych przez te rynki przedsiębiorstwom. W opracowaniu przeprowadzono studium przypadku największego tego rodzaju rynku na świecie o nazwie Alibaba.com. Jako technika zbierania danych posłużyła obserwacja strony internetowej rynku. Badany rynek zaopatruje uczestników w informacje w fazie przed-transakcyjnej, umożliwia komunikację pomiędzy stronami transakcji oraz przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa transakcji. Oferowane usługi charakteryzują się wysokim stopniem kastomizacji. Rynek ten przedstawia największą wartość dla przedsiębiorstw szukających nowych rynków i źródeł dostaw.

Article Details

Jak cytować
Strzębicki, D. (2014). Funkcje międzynarodowych horyzontalnych rynków elektronicznych. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (11(60), 217–230. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2014.11.60.19
Bibliografia

Alrubaiee L., Alshaibi H., Albay Y., Relationship between B2B E-Commerce Benefits, EMarketplace Usage and Supply Chain Management, Global Journal of Management and Business Research, 12(9)/2012.

Chircu A. M., Kauffman R. J., Reintermediation Strategies in Business-to-Business Electronic Commerce, International Journal of Electronic Commerce, 4(4)/2000. (Crossref)

Giaglis G. M., Klein S., O'Keefe R.M., The role of intermediaries in electronic marketplaces: developing a contingency model, Information Systems Journal, 12(3)/2002. (Crossref)

Guo-An W., Yong-Taek L., Research in China's Alibaba's Development, Zhejiang Gongshang University, 2011, http://econet.zjgsu.edu.cn.

Injeti N., Kosaraju D., Polasani N., Syed S., Thunga M., Interface for a Global B2B Network, A Project Report, San Jose State University, 2010, http://generalengineering.sjsu.edu.

Meltzer J., Supporting the Internet as a Platform for International Trade. Opportunities for Small and Medium-sized Enterprises and Developing Countries, Global Economy & Development, Working Paper 69/2014, Brookings, http://www.brookings.edu. (Crossref)

Nedelea S., Baditoiu L., E-marketplaces and Their Importance for Logistic Networks, Internal Auditing and Risk Management, 2010, 1(17).

Niedźwiedziński M., Globalny handel elektroniczny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.

Pepitone J., Meet Alibaba, Yahoo's Chinese secret weapon, CNN 2013, http://money.cnn.com.

Rosenzweig E. D., Laseter T.M., Roth A. V., Through the service operations strategy looking glass: Influence of industrial sector, ownership, and service offerings on B2B e-marketplace failures. Journal of Operations Management, 29(1)/2011. (Crossref)

Sau-ling LAI L., Chinese Entrepreneurship in the Internet Age: Lessons from Alibaba.com, World Academy of Science, Engineering and Technology, 48/2010.

Stockdale R., Standing C., Market Makers' Recognition of Key Success Factors in Electronic Marketplaces. Australasian Journal of Information Systems,10(2)/2003. (Crossref)

The Economist, The Word greatest bazaar, March 23rd, 2013.

Tu H., Chao Y., Toward a Framework for Assessing E-Marketplace Service Quality, Lecture Notes in Computer Science, Vol. 6724/2011. (Crossref)

Turban E., King D., Electronic Commerce 2012. Pearson Education 2012.

Yin R. K., Case Study Research: Design and Method, Sage, London 2003.

Yoo B., Choudhary V., Mukhopadhyay T., Electronic B2B Marketplaces with Different Ownership Structures, Management Science, 53(6)/2007. (Crossref)

Yu Ch., What Drives Enterprises to Trading via B2B E-marketplaces? Journal of Electronic Commerce Research, 8(1)/2007.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.