Model kreowania zintegrowanego wizerunku przedsiębiorstwa

Main Article Content

Anna Dewalska-Opitek

Abstrakt
Wykreowanie zintegrowanego wizerunku przedsiębiorstwa jest jednym ze sposobów sprostania konkurencji rynkowej. Dzięki silnym pozytywnym asocjacjom przedsiębiorstwo może się wyróżnić i zająć wyjątkowe miejsce w świadomości różnych podmiotów otoczenia. Organizacje chętnie podejmują działania wizerunkowe w odniesieniu do klientów zewnętrznych, jednakże nie są one wystarczające. Niezbędne staje się kształtowanie wizerunku firmy jako pracodawcy po to, aby pozyskać i utrzymać pracowników o odpowiednich kompetencjach i potencjale intelektualnym. Budowanie wizerunku pracodawcy jest procesem komplementarnym wobec tradycyjnie rozumianego wizerunku przedsiębiorstwa. Studia nad literaturą przedmiotu dowodzą możliwości budowania image’u korporacyjnego w obu obszarach (zewnętrznym i wewnętrznym) w oparciu o uniwersalny model, co prowadzi do wykreowania zintegrowanego, kompleksowego wizerunku przedsiębiorstwa.

Article Details

Jak cytować
Dewalska-Opitek, A. (2010). Model kreowania zintegrowanego wizerunku przedsiębiorstwa. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (3(52), 219–229. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2010.3.52.19
Bibliografia

Aaker J. L.: Dimensions of Brand Personality. "Journal of Marketing Research" 1997, Vol. 34 (Crossref)

Aniszewska G., Gielnicka I.: Wpływ tożsamości na kształtowanie wizerunku organizacji. "Firma i Rynek" 2000, nr 4

Baruk A. I.: Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy. Difin, Warszawa 2006

Biedermann M. Urbaniak M: Image - warunkiem sukcesu firmy. "Marketing i Rynek" 1998, nr 11

Budzyński W.: Wizerunek firmy. Kreowanie, zarządzanie, efekty. Poltext, Warszawa 2002

Crush P.: Internal Communications: Branding - Win hearts and minds. "Human Resources Magazine" 01.08.2008, www.humanresourcesmagazine.com

Detert A. M.: Building an employer brand: Lesson learned. "Human Resources Magazine" 27. 01.2009, www.humanresourcesmagazine.com

Filipek J.: Tożsamość wizualna firm. "Marketing i Rynek" 1995, nr 9

Hatch M. J., Schultz M.: Relation Between Organizational Culture, Identity and Image. "European Journal of Marketing" 1997, Vol. 31 (Crossref)

Jowett G., O'Donnell V.: Propaganda and Persuasion. Sage, Beverly Hills 1989

Karwowski J.: Luka między tożsamością i wizerunkiem. Przyczyny, metody, ograniczenia. "Firma i Rynek" 2000, nr 4

Kotler Ph.: Marketing, Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner & Ska, Warszawa 1994

Koning C.: Employer branding. Management crunch. "Brand Strategy" 10.12.2008

Leary-Joice J.: Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru. Wydawnictwo Oficyna, Kraków 2007

Ługowski P.: Polskie realia employer brandingu. "Marketing w Praktyce" 2008, nr 4

Moroko L., Uncles M. D.: Employer branding: Companies have long divided consumers into segments; They should do the same with potential - and current - workers. "Wall Street Journal", 23.03.2009

Nasiłowski M.: System rynkowy. Podstawy mikro i makroekonomii. Wydawnictwo Key Tex, Warszawa 1996

Plewniak Z.: Odnaleźć się na rynku pracownika. "Marketing w Praktyce" 2008, nr 4

Riezebos R.: Brand Management. A Theoretical and Practical Approach. Financial Times Prentice Hall, Harlow 2003

Ryttel A.: Efekt kraju pochodzenia produktu. "Marketing i Rynek" 1999, nr 6

Stankiewicz J.: Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji. Dom Organizatora, Toruń 2002

Tkaczyk J., Rachwalska J.: Wszystko jest obrazem. Kształtowanie wizerunku firmy. "Marketing i Rynek" 1997

Van Riel C. B. M.: Principles of Corporate Communication. Prentice Hall, Harlow 1995

Witczak I.: Istota i strategia wizerunku firmy. "Handel Wewnętrzny" 1998, nr 6

Witek - Hajduk M.: Zarządzanie marką. Difin, Warszawa 2001

Woodward T.: Using brand awareness and brand image in tourism chains of distribution. "Journal of Vacation Marketing", April 2000, Vol. 6 (Crossref)

www.deutche-bank-pbc.pl

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty