Rola postów facebookowych w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw przemysłu spożywczego

Main Article Content

Dariusz Strzębicki


Słowa kluczowe : portale społecznościowe, Facebook, posty, komunikacja marketingowa, spółdzielnie mleczarskie.
Abstrakt
Celem artykułu było określenie aktywności przedsiębiorstw przemysłu spożywczego w zakresie zamieszczania postów na stronach facebookowych. Analizie treści poddano pięć stron facebookowych polskich spółdzielni mleczarskich. Strony facebookowe różniły się od siebie pod względem częstości publikacji postów, ich zróżnicowania tematycznego oraz zaangażowania konsumentów w postaci liczby „polubień”, komentarzy i udostępnień. Główną funkcją publikowanych postów była reklama produktów oraz promocja określonych wzorców konsumpcji związanych z oferowanymi produktami. Spółdzielnie mleczarskie poprzez posty dzieliły się chętnie z konsumentami swą wiedzą ekspercką w zakresie przygotowywania posiłków.

Article Details

Jak cytować
Strzębicki, D. (2018). Rola postów facebookowych w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw przemysłu spożywczego. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (19(68), 262–271. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2018.19.68.22
Bibliografia

Andrzejewska P., Firlej K.: Implementacja instrumentów marketingu internetowego na polskim rynku piwa, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 10 (59) 2013. (Crossref)

Baruah T.: Effectiveness of Social Media as a tool of communication and its potential for technology enabled connections: A micro-level study, International Journal of Scientific and Research Publications, Nr 2(5) 2012.

Grębosz M., Sluda D., Szymański G.: Social Media Marketing, Monografie Politechniki Łódzkiej, Łódź 2016.

Hajli N.: A study of the impact of social media on consumers, International Journal of Market Research. Nr 56/3 (2014). (Crossref)

Kotler Ph., Keller K.: Marketing, Wyd. REBIS, Poznań 2012.

Kotler Ph., Kartajaya H, Setiawan I.: Marketing 4.0: Moving from Traditional do Digital, Wiley, Hoboken, New Jersey 2017.

Liczmańska K.: Social media jako przestrzeń komunikacji z klientem w branży alkoholi wysokoprocentowych, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 9 (58) 2013. (Crossref)

Mazurek G.: Ewolucja wykorzystania mediów społecznościowych w marketingu, Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, nr 45 (1/2016). (Crossref)

Mazurek-Łopacińska K.: Uczestnictwo w portalach społecznościowych w kontekście zmian zachodzących w konsumpcji i stylu życia Polaków, Handel Wewnętrzny, t. 3, 2011.

Shih C.: Era Facebooka, Wyd. Helion 2012.

Sundar S., Marathe S.: Personalization versus Customization: The Importance of Agency, Privacy, and Power Usage, Human Communication Research 36 (2010). (Crossref)

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.