Main Article Content
Article Details
Angus A., Westbrook G: Top 10 global consumer trends 2019, Euromonitor International, London 2018
Borodako K.: Foresight w zarządzaniu strategicznym, C.H. Beck, Warszawa 2009
de Meyer F.: The impact of megatrends on western governments, Institute for Future Insights, Available online: https://www.slideshare.net/fdemeyer/the-impact-of-megatrends-on-westerngovernments, (accessed on 21 February 2019)
Dimara E., Skuras D.: Consumer demand for informative labeling of quality food and drink products: a European Union case study, Journal of Consumer Marketing 22(2)/2005, https://doi.org/10.1108/07363760510589253 (Crossref)
Dybka S.: Trendy w zachowaniach konsumentów jako czynnik determinujący rozwój przedsiębiorstw, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach 338/2017
Gonzalez-Perez M.A., Gutierrez-Viana s.: Cooperation in coffee markets: The case of Vietnam and Colombia, Journal of Agribusiness in Developing and Emerging Economies 2012/2(1) (Crossref)
Hajkowicz S., Moody J.: Our future world. An analysis of global trends, shocks and scenarios, CSIRO, Canberra 2010
Harrison D.: Ten global consumer trends in 2011, Strategic Direction 27(10)/2011, https://doi.org/10.1108/sd.2011.05627jaa.010 (Crossref)
Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V.: Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002
Kotler Ph.: Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005
Kumar V., Kaur J., Panghal A., Kaur S., Handa V.: Caffeine: a boon or bane, Nutrition & Food Science 48(1)/2018, https://doi.org/10.1108/NFS-05-2017-0100 (Crossref)
Maciaszczyk M.: Wybrane megatrendy i ich możliwy wpływ na konsumentów niepełnosprawnych ruchowo, Handel Wewnętrzny, 5(364)/2016
Maciejewski G., Mokrysz S., Wróblewski Ł.: Preferencje konsumentów wobec marek kaw dostępnych na polskim rynku - analiza porównawcza, Marketing i Rynek 4/2018
Maciejewski G., Mokrysz S., Wróblewski Ł: Segmentation of coffee consumers using sustainable values: Cluster analysis on the polish coffee market. Sustainability 11(3, 613)/2019, https://doi.org/10.3390/su1103 0613 (Crossref)
Maciejewski G.: The Contemporary Consumer in the Face of Megatrends in Consumption [in:] Olejniczuk-Merta A. (ed.): The Transformation of Consumption and Consumer Behaviour, IBRKK, Warszawa 2012
Marek S., Białasiewicz M. (ed.): Podstawy nauki o organizacji. Przedsiębiorstwo jako organizacja gospodarcza, PWE, Warszawa 2011
Megatrends 2015. Making sense of a world in motion. EYGM Limited 2015 (Crossref)
Mokrysz S.: Consumer preferences and behaviour on the coffee market in Poland, Forum Scientiae Oeconomia, 4(4)/2016
Mróz B.: Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013
Mruk H.: Makrotrendy a zachowania konsumentów [in:] Kędzior Z. (ed.): Konsument. Gospodarstwo domowe. Rynek, CBiE Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2007
New megatrends will transform the human experience and reshape markets, societies and the global order. EY, Press release, 11 June 2018. Available online: https://www.ey.com/en_gl/news/2018/06/new-megatrends-will-transform-the-human-experienceand- reshape,(accessed on 21 February 2019).
Papista E., Chrysochou P., Krystallis A., Dimitriadis S.: Types of value and cost in consumer - green brands relationship and loyalty behaviour, Journal Consumer Behaviour 17/2018 (Crossref)
Penn M.J., Kinney Zalesne E.: Mikrotrendy. Małe siły, które niosą wielkie zmiany, MT Biznes, Warszawa
Pieriegud J.: Wykorzystanie megatrendów do analizy przyszłościowego rozwoju sektorów gospodarki [in:] Gajewski J., Paprocki W., Pieriegud J., Megatrendy i ich wpływ na rozwój sektorów infrastrukturalnych, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową - Gdańska Akademia Bankowa, Gdańsk 2015
Raymond M.: The Trend Forecaster`s Handbook, Laurence King Publishing, London 2014
Sepúlveda W.S., Chekmam L., Maza M.T., Mancilla N.O.: Consumers' preference for the origin and quality attributes associated with production of specialty coffees: Results from a cross-cultural study, Food Research International 89/2016 (Crossref)
Shaw F.: Uncertainty and the New Consumer, Foresight 4/2009 (Crossref)
Tkaczyk J.: Konsumpcja i konsument - nowe trendy. Handel Wewnętrzny, May - June 2012
Vejlgaard H.: Anatomy of trend, McGraw-Hill, New York 2008
Zalega T.: New consumer trends [in:] Burchard-Dziubińska M. (ed.), Towards a green economy. From ideas to practice, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015
Zalega T.: Nowe trendy i makrotrendy w zachowaniach konsumenckich gospodarstw domowych w XXI wieku, Konsumpcja i Rozwój 2(5)/2013
Zmyślony P., Niezgoda A.: Popyt turystyczny. Uwarunkowania i perspektywy rozwoju. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2003
Downloads
- Robert Wolny, Rozwój prosumpcji na rynku E-usług w Polsce , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 22(71) (2019)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.