Funkcje międzynarodowych horyzontalnych rynków elektronicznych
Main Article Content
Słowa kluczowe
:
rynek elektroniczny, transakcje B2B, handel elektroniczny, handel międzynarodowy
Abstrakt
W artykule przedstawiono problematykę funkcjonowania horyzontalnych publicznych rynków elektronicznych działających w skali międzynarodowej. Celem poniższego opracowania było określenie funkcji i usług oferowanych przez te rynki przedsiębiorstwom. W opracowaniu przeprowadzono studium przypadku największego tego rodzaju rynku na świecie o nazwie Alibaba.com. Jako technika zbierania danych posłużyła obserwacja strony internetowej rynku. Badany rynek zaopatruje uczestników w informacje w fazie przed-transakcyjnej, umożliwia komunikację pomiędzy stronami transakcji oraz przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa transakcji. Oferowane usługi charakteryzują się wysokim stopniem kastomizacji. Rynek ten przedstawia największą wartość dla przedsiębiorstw szukających nowych rynków i źródeł dostaw.
Article Details
Jak cytować
Strzębicki, D. (2014). Funkcje międzynarodowych horyzontalnych rynków elektronicznych. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (11(60), 217–230. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2014.11.60.19
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Mariola Łaguna, Wiktor Rozmus, Heineken czy Żubr? Znaczenie pozaproduktowych właściwości marek produktów spożywczych , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 11(60) (2014)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Dariusz Strzębicki, Sprzedaż produktów rolnych przez Internet , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 5(54) (2011)
- Dariusz Strzębicki, Rola postów facebookowych w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw przemysłu spożywczego , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 19(68) (2018)
- Dariusz Strzębicki, Uwarunkowania rozwoju systemów ERP w przedsiębiorstwach , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 17(66) (2017)
- Dariusz Strzębicki, Implementacja technologii informacyjnych e-commerce w przedsiębiorstwach ze szczególnym uwzględnieniem przemysłu spożywczego , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 13(62) (2015)
- Dariusz Strzębicki, Elementy i usługi polskich rynków elektronicznych produktów rolnych , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 3(52) (2010)
- Dariusz Strzębicki, Metody zbierania danych o użytkownikach w procesie budowy komercyjnych stron WWW , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 7(56) (2012)