Merchandising jako skuteczna technika marketingu handlowego

Main Article Content

Teresa Nowogródzka

Abstrakt
W opracowaniu przedstawiono istotną rolę, jaką w życiu każdego konsumenta odgrywa merchandising. Zwrócono szczególną uwagę na merchandising handlowy, opisując jego techniki oraz obrazując je na przykładzie wybranego hipermarketu Carrefour w Siedlcach. Przy pomocy opisu wyników badań podjęto próbę określenia, w jakim stopniu merchandising wpływa na konsumenta i jego wybory dotyczące zakupów. Stwierdzono, że umiejętne stosowanie wyszukanych technik sprzedaży – w tym merchandisingu sprawiają często, że klienci nabywają produkty, które są im zbędne lub kupują większe ich ilości. Dzieje się tak dlatego, że merchandising na rozwiniętym rynku gospodarki wolnorynkowej w sposób bardzo istotny oddziałuje na zachowanie każdego konsumenta.

Article Details

Jak cytować
Nowogródzka, T. (2010). Merchandising jako skuteczna technika marketingu handlowego. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (3(52), 299–310. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2010.3.52.26
Bibliografia

Borusiak B., Merchandising, [w:] Kompendium wiedzy o handlu, praca zbiorowa pod red. M. Sławińska, PWN, Warszawa 2008

Buttle F., Merchandising, "European Journal of Marketing" 1984, nr 6/7 (Crossref)

Chwałek J., Innowacje w handlu, PWE, Warszawa 1992

Chwałek J., Nowoczesny sklep, WSiP, Warszawa 1993

Drzazga M., Merchandising w przedsiębiorstwie handlowym, Wyd. AE w Katowicach, Katowice 2002

Foxall G.R, Goldsmith R.E, Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, PWN, Warszawa 1998

Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing-punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1996

Kopaliński W., Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych, Wiedza Powszechna, Warszawa 1985

McGoldrick P.J., Retail marketing, McGraw-hill, London 1990

Nowacki R., Reklama, Gryfin 2006

Stanisławski J., Wielki słownik angielsko-polski, Wiedza Powszechna, Warszawa 1995

Stopczyński D., Marketing w Praktyce "Sztuka merchandisingu", 1996, Nr 12

Szulce H., Struktury i strategie w handlu, PWE, Warszawa 1998

Underhill P., Dlaczego kupujemy, MT Biznes, Warszawa 2001

Woytowicz-Neymann M., Kozierkiewicz R., Puławski M., English-Polish Business Dictionary, PWE, Warszawa 1991

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty