INNOVATION ACTIVITIES OF FOOD INDUSTRY ENTERPRISES
Main Article Content
Abstrakt
At present, the food market in Poland is characterised with significant intensity of competition, caused by high saturation of consumers’ needs. In response to market requirements, producers offer innovative product lines and diversified marketing activities. The article discusses the main trends related to initiating innovation activities in the segment of new generation products (dairy desserts and dessert concentrates). It has been concluded that innovation activities focus above all on changed product compositions, use of additives, form of consistence, offer diversification in terms of product weight, modification of packaging design and focus on distinguishing product positioning, as well as creation of unique segmentation and advertising strategies. Market leaders in terms of innovative product offers are large concerns and large processing plants. This is connected with high capital requirements of innovation activities. The dominant view is that innovation of the whole dairy industry in Poland is low. On the other hand, the situation in the segment of dessert concentrates is much better in this respect. Innovative activities ought to allow rationalisation of manufacturing costs, better quality and health characteristics of products.
Article Details
Jak cytować
Lemanowicz, M., & Szwacka-Mokrzycka, J. (2014). INNOVATION ACTIVITIES OF FOOD INDUSTRY ENTERPRISES. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (12(61), 110–121. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2014.12.61.31
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Katarzyna Szalonka, Pożądane zachowania zdrowotne polskich gospodarstw domowych , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 12(61) (2014)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Marzena Lemanowicz, Rola promocji w kreowaniu wizerunku regionu – instrumenty, narzędzia, trendy. Przykład województwa świętokrzyskiego , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 18(67) (2017)
- Marzena Lemanowicz, Przejawy zachowań prosumpcyjnych konsumentów na rynku żywności , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 24(73) (2020)
- Joanna Szwacka-Mokrzycka, Znaczenie wizerunku w budowaniu pozycji konkurencyjnej banków , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 4(53) (2010)
- Joanna Szwacka-Mokrzycka, Znaczenie wsparcia unijnego w pobudzaniu rozwoju gmin , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 8(57) (2012)
- Joanna Szwacka-Mokrzycka, TYPOLOGY OF MARKETING STRATEGIES FOR COMPANIES OF FOOD INDUSTRY , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 10(59) (2013)
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.