Znaczenie wizerunku w budowaniu pozycji konkurencyjnej banków

Main Article Content


Abstrakt
Artykuł prezentuje charakterystykę wizerunku jako ważnego elementu budowania przewagi konkurencyjnej banku. W pierwszej części zaprezentowano główne tendencje, jakie występują na rynku usług bankowych w Polsce. Następnie przedstawiono polski i zagraniczny dorobek naukowy w zakresie badania wizerunku oraz znaczenie promocji w budowaniu wizerunku banku. Stwierdzono, iż problematyka wykorzystania wizerunku w budowaniu przewagi konkurencyjnej banku na rynku nabiera współcześnie coraz większego znaczenia i jest ściśle związana z odpowiednim wykorzystaniem narzędzi marketingowych.

Article Details

Jak cytować
Szwacka-Mokrzycka, J. (2010). Znaczenie wizerunku w budowaniu pozycji konkurencyjnej banków. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (4(53), 278–286. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2010.4.53.65
Bibliografia

Black S.: Public Relations. Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.

Budzyński W.: Public Relations. Zarządznie reputacją firmy. Wyd.: Poltext, Warszawa 1998.

Cenker E. M.: Public Relations. Wyd. Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2000.

Hajduk G.: Wizerunek jako wyznacznik pozycji konkurencyjnej współczesnej firmy. Transfer Wiedzy i działań innowacyjnych w obszarze agrobiznesu. Rzeszów 2007.

Rozwadowska B.: Public relations - teoria, praktyka, perspektywy. Wyd. Studio Emika, Warszawa 2002.

Sznajder A.: Sztuka promocji. S. Bussines Press, Warszawa 1995.

Szwacka-Mokrzycka J., Chudzian J.: Wizerunek jako podstawowe źródło przewagi konkurencyjnej. KEEKD, SGGW, Warszawa 2008.

Szwacka-Mokrzycka J.: Konkurencja w sektorze usług bankowych w Polsce. Raport wewnętrzny. SGGW, Warszawa 2009.

Wiktor J.W.: Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. PWN, Warszawa, 2001.

Satoła, Ł. (2009). Finansowe wspieranie budżetów gmin wybranymi funduszami strukturalnymi Unii Europejskiej. Roczniki Nauk Rolniczych, Seria G, Ekonomika rolnictwa 96(3), 58-66 (Crossref)

Satoła, Ł., Żmija, J. (2009). Wykorzystanie instrumentów polityki regionalnej Unii Europejskiej w jednostkach samorządu terytorialnego. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, (1), 91-101 (Crossref)

Wojewódzka A.: Instrumenty zarządzania strategicznego w gminach i ich rola w rozwoju lokalnym, [w]: red. Mickiewicz B., Rozwój lokalny - wykorzystanie instrumentów unijnych i regionalnych, Wyd. WEiOGŻ AR Szczecin, Szczecin 2005.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.