Main Article Content
Article Details
Błaszkowska M., Shared Services Center. Korzyści nie tylko dla dużych organizacji?, Controlling i Rachunkowość Zarządcza 4/2018 https://www.controllingirachunkowosc.pl/autorzy/monikablaszkowska dostęp 19.10.2018
Górecki J., Gurszyńska, K., Karpiesiuk Ł., Polkowski M., Sektor Nowoczesnych Usług Biznesowych w Polsce 2016, Raport ABSL, Warszawa 2016, s. 9 i n. https://absl.pl/wpcontent/uploads/2016/10/Raport_ABSL_2016_PL.pdf dostęp 09.10.2018
Górecki J. (red.), Sektor Nowoczesnych Usług Biznesowych w Polsce 2017, Raport ABSL, Warszawa 2017
Hauke-Lopes A., Proces tworzenia centrum usług wspólnych na przykładzie grupy Euroflorist, Studia Oeconomia Posnaniensia 2018, vol. 6, no 4. (Crossref)
Mc Kenna E.,. Beech N, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo PWE, Warszawa 1998,
Kozak M., Rozwój sektora nowoczesnych usług dla biznesu w Polsce, Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej, Zarządzanie Nr 28 t. 1 (2017) (Crossref)
Krassowska U., (red.), Znajomość języków obcych, Raport TNS Polska, Warszawa 2015
Przegląd 300 międzynarodowych centrów usług: definicje, segmentacja, zatrudnienie, planu i prognozy, Biuro Badawczo-Analityczne DiS, Warszawa 2008, www.paiz.gov.pl/files/?id_plik=10380 dostęp 10.11.2018
Richter P. C., i Brühl, R., Shared service center research: A review of the past, present, and future. European Management Journal, 35(1) (2017)., https://doi.org/10.1016/j.emj.2016.08.004 (Crossref)
Szukalski S. M., Procesowe i organizacyjne innowacje w Centrach Usług Wspólnych, Acta Universitas Lodziensis, Folia Oeconomia 268, 2012
Ustawa z dnia 25 czerwca 2015 r. o zmianie ustawy o samorządzie gminnym oraz niektórych innych ustaw, Dz.U. z 2015 r., poz. 1045
Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, Dz. U. 1990, Nr 16 poz. 95 tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 994, 1000, 1349, 1432
Wodecka-Hyjek A., Outsourcing i co-sourcing jako formy współpracy dostawcy i odbiorcy usług, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej, nr 670, Kraków 2005
Woźniak J., Rekrutacja. Teoria i Praktyka, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2013.
www.stor.praca.gov.pl dostęp 10.11.2017
http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,19539494,szwajcarski-bank-ubs-zatrudnia-po-cichuotwiera-nowe-biuro.html?disableRedirects=true dostęp 10.11.2017.
https://www.kariera.pl/artykuly/polski-rynek-hr-wart-juz-7-mld-zlotych/ dostęp 11.11.2017
Downloads
- Paulina Matracka, Aleksandra Wicka, THE IMPORTANCE OF THE METHOD OF DETERMINING THE SUM INSURED IN THE PROCESS OF RISK MANAGEMENT THROUGH INSURANCE (case study) , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 20(69) (2018)
You may also start an advanced similarity search for this article.
- Anna Milewska, Daniel Błażejczyk, POLAND’S “FAMILY 500+” PROGRAM AS AN OPPORTUNITY TO SOLVE THE PROBLEMS OF FAMILY AND DEMOGRAPHIC POLICY , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 27(76) (2022)
- Anna Milewska, Strategic management in local government as a tool for rationalizing public expenditure - a review of basic areas , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 6(55) (2011)
- Anna Milewska, Bartosz Sudoł, SELECTED ASPECTS OF FINANCING OF COMMUNAL TASKS IN THE BUDGET OF LOCAL GOVERNMENT UNIT – THE RESULTS OF THE RESEARCH , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 8(57) (2012)
- Anna Milewska, Olga Regulska, CROWDFUNDING AS AN ALTERNATIVE SOURCE FUNDING OF ACTIVITIES – CASE STUDY , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 18(67) (2017)
- Milena Maciuszko, Anna Milewska, BENEFITS AND COSTS OF THE IMPLEMENTATION OF THE "E-GOVERNMENT" IN PODLASKIE VOIVODESHIP , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 11(60) (2014)
- Anna Milewska, ENTITIES PERFORMING SELF-GOVERNMENT PUBLIC TASKS - SPECIFICITY OF ACTING AND FUNDING , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 23(72) (2020)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
All articles published in European Policies, Finance and Marketing are fully open access. In this way, the scientific research results contained in articles published in our journal are available to every reader free of charge - in accordance with the CC BY-NC license (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/).
According to the CC BY-NC license you are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes .
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Source: https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.en
According to that, the authors retain the copyright and full publishing rights.