SHARED SERVICES CENTER AS AN ENTITY RATIONALIZING COSTS IN THE ORGANIZATION – SCALE AND SCOPE OF ACTION IN POLAND

Main Article Content

Anna Milewska


Keywords : Shared Services Center, costs, rationalization.
Abstract
The aim of the article was to present the specificity, scope and scale of operation of Shared Service Centers in Poland. It is a cost-rationalizing entity, created mainly by international organizations operating in the sphere of business. The article defines the main determinants of the location of these units and the types of services provided as part of the Centers. In addition, there was also indicated a dependence on the development of shared service centers and the increase in the number of jobs in other industries.

Article Details

How to Cite
Milewska, A. (2018). SHARED SERVICES CENTER AS AN ENTITY RATIONALIZING COSTS IN THE ORGANIZATION – SCALE AND SCOPE OF ACTION IN POLAND. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (20(69), 127–135. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2018.20.69.34
References

Błaszkowska M., Shared Services Center. Korzyści nie tylko dla dużych organizacji?, Controlling i Rachunkowość Zarządcza 4/2018 https://www.controllingirachunkowosc.pl/autorzy/monikablaszkowska dostęp 19.10.2018

Górecki J., Gurszyńska, K., Karpiesiuk Ł., Polkowski M., Sektor Nowoczesnych Usług Biznesowych w Polsce 2016, Raport ABSL, Warszawa 2016, s. 9 i n. https://absl.pl/wpcontent/uploads/2016/10/Raport_ABSL_2016_PL.pdf dostęp 09.10.2018

Górecki J. (red.), Sektor Nowoczesnych Usług Biznesowych w Polsce 2017, Raport ABSL, Warszawa 2017

Hauke-Lopes A., Proces tworzenia centrum usług wspólnych na przykładzie grupy Euroflorist, Studia Oeconomia Posnaniensia 2018, vol. 6, no 4. (Crossref)

Mc Kenna E.,. Beech N, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo PWE, Warszawa 1998,

Kozak M., Rozwój sektora nowoczesnych usług dla biznesu w Polsce, Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej, Zarządzanie Nr 28 t. 1 (2017) (Crossref)

Krassowska U., (red.), Znajomość języków obcych, Raport TNS Polska, Warszawa 2015

Przegląd 300 międzynarodowych centrów usług: definicje, segmentacja, zatrudnienie, planu i prognozy, Biuro Badawczo-Analityczne DiS, Warszawa 2008, www.paiz.gov.pl/files/?id_plik=10380 dostęp 10.11.2018

Richter P. C., i Brühl, R., Shared service center research: A review of the past, present, and future. European Management Journal, 35(1) (2017)., https://doi.org/10.1016/j.emj.2016.08.004 (Crossref)

Szukalski S. M., Procesowe i organizacyjne innowacje w Centrach Usług Wspólnych, Acta Universitas Lodziensis, Folia Oeconomia 268, 2012

Ustawa z dnia 25 czerwca 2015 r. o zmianie ustawy o samorządzie gminnym oraz niektórych innych ustaw, Dz.U. z 2015 r., poz. 1045

Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, Dz. U. 1990, Nr 16 poz. 95 tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 994, 1000, 1349, 1432

Wodecka-Hyjek A., Outsourcing i co-sourcing jako formy współpracy dostawcy i odbiorcy usług, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej, nr 670, Kraków 2005

Woźniak J., Rekrutacja. Teoria i Praktyka, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2013.

www.stor.praca.gov.pl dostęp 10.11.2017

http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,19539494,szwajcarski-bank-ubs-zatrudnia-po-cichuotwiera-nowe-biuro.html?disableRedirects=true dostęp 10.11.2017.

https://www.kariera.pl/artykuly/polski-rynek-hr-wart-juz-7-mld-zlotych/ dostęp 11.11.2017

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.
Recommend Articles