MARKETING STRATEGIES OF POLISH BANKS – EVALUATION ATTEMPT
Main Article Content
Słowa kluczowe
:
strategie marketingowe, banki, dystrybucja
Abstrakt
Celem artykułu jest próba oceny strategii marketingowych realizowanych przez banki w Polsce, szczególnie po wejściu Polski do UE. Artykuł powstał w wyniku analizy źródeł wtórnych i własnych badań pierwotnych (projekt KBN). Sformułowano hipotezę, według której systematycznie od 2003 roku następuje poprawa jakości działań marketingowych banków w Polsce i efektów tych działań. Strategie marketingowe banków w Polsce szczególnie po wejściu do UE można określić jako profesjonalne. Systematycznie rosły nakłady na badania marketingowe. Wprowadzane były powszechnie nowe produkty bankowe. Banki ustalały ceny na swoje produkty nie tylko w oparciu o koszty, ale także na podstawie cen produktów konkurencyjnych i coraz częściej prognoz popytu. Rozwijały się różne formy dystrybucji produktów bankowych, a szczególnie intensywnie kanał internetowy. Profesjonalnie realizowane były działania promocyjne. Można przyjąć, że strategie marketingowe banków były jednym z głównych czynników wpływających pozytywnie na poprawę ich wyników finansowych i pozycji konkurencyjnej na rynku.
Article Details
Jak cytować
Grzegorczyk, W. (2013). MARKETING STRATEGIES OF POLISH BANKS – EVALUATION ATTEMPT. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (10(59), 277–288. Pobrano z https://pefim.sggw.edu.pl/article/view/1360
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Dorota Grego-Planer, Katarzyna Liczmańska, Joanna Petrykowska, Korzyści wynikające z budowania trwałych relacji z klientami w firmach usługowych , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 10(59) (2013)
- Waldemar Glabiszewski, Kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa usługowego na rzecz budowania relacji w transferze technologii , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 9(58) (2013)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Wojciech Grzegorczyk, Nowe koncepcje marketingu w procesie tworzenia strategii marketingowej na rynkach międzynarodowych , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 17(66) (2017)
- Wojciech Grzegorczyk, Problemy pomiaru rezultatów działań marketingowych , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 15(64) (2016)
- Wojciech Grzegorczyk, Relacje między strategią marketingową a strategią finansowania , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 13(62) (2015)
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.