Skuteczność działań marketingowych

Main Article Content

Karolina Zięba

Abstrakt
W artykule omówiono metody oceny skuteczności działań marketingowych, z uwzględnieniem głównych problemów z tym związanych. Wskazano na różnice pomiędzy skutecznością a efektywnością marketingu. Przedstawiono również przykłady pochodzące z rynku polskiego wskazujące na popularność stosowania poszczególnych mierników przez przedsiębiorstwa oraz na błędy w procesie pomiaru efektów działań marketingowych

Article Details

Jak cytować
Zięba, K. (2010). Skuteczność działań marketingowych. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (3(52), 278–287. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2010.3.52.24
Bibliografia

Deshmukh A., Karandikar A., The net promoter movement, "Brand Strategy", 2007, nr 4.

Encyklopedia zarządzania, www.mfiles.ae.krakow.pl

Frątczak-Rudnicka B., Adamski R., Jak nas widzą na rynku? "Marketing w Praktyce" 1997, nr 3.

Gieruła M., Skąd wiadomo, że reklama zadziała? "Businessman Magazine", 1992, nr 7.

Kotarbiński T., Traktat o dobrej robocie, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław-Warszawa 1959.

Łapiński A., Badania mediów dla celów reklamy. W: M. Rydel (red.), Komunikacja marketingowa, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk 2001.

Łodziana-Grabowska J., Efektywność reklamy. PWE, Warszawa 1996.

Nestorowicz R., Badanie skuteczności i efektywności komunikacji bezpośredniej, Zeszyty Naukowe Gnieźnieńskiej Wyższej Szkoły Humanistyczno-Menedżerskiej "Milenium", 2007, nr 1.

Pudełkiewicz E., Problem pomiaru (efektywności i skuteczności) w badaniach marketingowych, Prace Naukowe Nr 28, Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa 2004.

Sznajder A., Sponsoring, czyli jak promować firmę wspierając innych, Business Press Ltd., Warszawa 1996.

Waglowski W., ROI w public relations, "Marketing w Praktyce" 2006, nr 9.

www.effie.pl

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty