Problemy pomiaru rezultatów działań marketingowych
Main Article Content
Słowa kluczowe
:
marketing performance, marketing effectiveness, marketing control, marketing costs, marketing research
Abstrakt
Prezentowany artykuł dotyczy problemów badania efektywności działań marketingowych. W tym celu należy więc określić koszty przedsięwzięć marketingowych oraz osiągane przychody z tytułu realizacji tych przedsięwzięć. Ustalenie efektywności podejmowanych decyzji (przedsięwzięć) marketingowych można osiągnąć przy pomocy różnych mierników, wśród których szczególne znaczenie ma wskaźnik zwrotu z inwestycji marketingowej. Jest to nadwyżka finansowa ponad inwestycję, którą można jej przypisać w relacji do kosztów tej inwestycji(przedsięwzięcia). Pomiar efektywności jest ściśle związany z pojęciem controllingu marketingowego. Istotne znaczenie ma sprecyzowanie jego pojęcia i zakresu treściowego dla wyeliminowania ewentualnych kolizji z badaniami marketingowymi.
Article Details
Jak cytować
Grzegorczyk, W. (2016). Problemy pomiaru rezultatów działań marketingowych. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (15(64), 68–74. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2016.15.64.6
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Eugeniusz Michalski, Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwem , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 15(64) (2016)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Wojciech Grzegorczyk, Nowe koncepcje marketingu w procesie tworzenia strategii marketingowej na rynkach międzynarodowych , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 17(66) (2017)
- Wojciech Grzegorczyk, Relacje między strategią marketingową a strategią finansowania , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 13(62) (2015)
- Wojciech Grzegorczyk, MARKETING STRATEGIES OF POLISH BANKS – EVALUATION ATTEMPT , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 10(59) (2013)
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.