Nowe koncepcje marketingu w procesie tworzenia strategii marketingowej na rynkach międzynarodowych

Main Article Content

Wojciech Grzegorczyk


Słowa kluczowe : strategie marketingowe, marketing międzynarodowy
Abstrakt
Celem artykułu jest krytyczna analiza możliwości zastosowania wybranych nowych koncepcji marketingu w procesie kreowania strategii marketingowych przedsiębiorstwa na rynkach międzynarodowych. Dla realizacji tego celu dokonano analizy literatury krajowej i zagranicznej z zakresu marketingu międzynarodowego. Strategie marketingu międzynarodowego powinny obejmować w swoich początkowych fazach etapy wyboru rynku zagranicznego i formy ekspansji na ten rynek. W następnej kolejności można dopiero formułować program marketingu-mix Spotykana ostatnio w literaturze marketingu koncepcja tzw. marketingu zwinnego (Agile Marketing) ma w tym przypadku niewielkie zastosowanie i odnosi się przede wszystkim do etapów realizacji strategii marketingowej na rynkach międzynarodowych. Content Marketing można stosowac przede wszystkim w polityce promocji, a Blue Ocean strategy odnosi się do wyboru rynku i polityki produktu.

Article Details

Jak cytować
Grzegorczyk, W. (2017). Nowe koncepcje marketingu w procesie tworzenia strategii marketingowej na rynkach międzynarodowych. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (17(66), 54–62. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2017.17.66.4
Bibliografia

Agile marketing -przyszłość czy utopia?-www.ispro.pl/blog/agile-marketing-pryzszlosc-czyutopia/ (22.12.2016)

Backhaus K., Buschken J., Voeth M., Internationales Marketing,(2003). Stuttgart, Schaeffer Poeschl Verlag

Berndt R., Altobelli C., Sander M., Internationales Marketing-Management,(2003), Berlin Heidelberg, New York, Springer Verlag (Crossref)

Chan Kim, W., Mauborgne R., Strategia błękitnego oceanu, Wyd. MT Biznes, Warszawa 2005.

Grzegorczyk W., Marketing na rynku międzynarodowym, (2013), Warszawa, Wolters Kluwer.

Halligan B., Shah D., Inbound marketing, Helion, Gliwice 2010. (Crossref)

Limański A., Drabik I., Marketing międzynarodowy(2010), Warszawa, Difin

Meissner H.G., Aussenhandel,(1981). Stuttgart, Schaeffer-Poeschl Verlag

Rymarczyk J., Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa. (2004), Warszawa, PWE

Wiktor J.W., Oczkowska R., Żbikowska A., Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki.(2008), Warszawa, PWE.

Wrzosek W.,(red.) (2004) Strategie marketingowe, Warszawa, PWE.

Zentes J, Swoboda B., Schramm-Klein H., Internationales Marketing,(2006) Munchen, Verlag Vahlen.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.