Main Article Content
Article Details
Aaker D.A.: Managing Brand Equity. Capitalizing on the Value of a Brand Name, The Free Press, New York 1991
Aaker D.A: Brand Leadership, The Free Press: New York, NY 2000
Aaker D.A: Building Strong Brands, The Free Press: New York, NY 1996
Anders-Morawska J., Rudolf W.: Orientacja rynkowa we współrządzeniu miastem, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015
Anholt S.: Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions, Palgrave Macmillan, New York 2007
Arnaboldi M., Lapsley I., Steccolini I.: Performance Management in the Public Sector: The Ultimate Challenge, Financial Accountability & Management, 31(1), February,0267-4424, 2015 (Crossref)
Belloso J.C.: Evaluation of Existing Rankings and Assessment of the Country Brand, Paradigmes, 5/2010
Boo S., Busser J., Baloglu S.: A Model of Customer-based Brand Equity and Its Application to Multiple Destinations, Tourism Management, vol. 30, 2009 (Crossref)
Bouckaert G., Halligan J.: Managing performance, International comparisons, Routledge, London 2008 (Crossref)
Bouckaert G.: Conference paper, SSPA-SDA Bocconi Conference 2010, session: Public Sector Performance; managing Governments by numbers, http://sna.gov.it/www.sspa.it/wpcontent/uploads/2010/11/Bouckaert_Rome-2010.pdf, [data dostępu: 13.03.2017]
Cai L.A.: Cooperative Branding for Rural Destinations, Annals of Tourism Research, vol. 29, 3/2002 (Crossref)
Chaudhuri A.: Brand Equity or Double Jeopardy?, Journal of Product & Brand Management, vol. 4, 1/1995 (Crossref)
Chu S., Keh H.T.: Brand Value Creation: Analysis of the Interbrand-Business Week Brand Value Rankings, Marketing Letters, vol. 17, 4/2006 (Crossref)
Davis S.: A vision for the year 2000: brand asset management, Journal of Consumer Marketing, Vol. 12, 4/1995 (Crossref)
Feldwick P.: Defining a Brand, [w:] Cowley D. (ed.): Understanding Brands, Kogan Page, London 1991
Florek M.: Kapitał marki miasta zorientowany na konsumenta - źródła i pomiar, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2014
futurebrand.com, Future Brand, Country Brand Index,
http://www.futurebrand.com/images/uploads/studies/cbi/2011-2012_FutureBrand_CBI_ENG.pdf [data dostępu: 12.07.2013]
Gfkamerica.com, The Anholt-GfK Roper City Brands Index, http://www.gfkamerica.com/practice_areas/roper_pam/placebranding/cbi/index.en.html 2012, [data dostępu: 03.07.2013]
Glińska E., M. Florek, Kowalewska A.: Wizerunek miasta - od koncepcji do wdrożenia, Wolters Kluwer Business, Warszawa 2009
Hanna S., Rowley J.: Towards a strategic place brand-management model, Journal of Marketing Management, Vol. 27 Nos 5/6, 2011 (Crossref)
Hereźniak M.: Marka Narodowa. Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju, PWE, Warszawa 2011
Hildreth J.: The Saffron European City Brand Barometer. Revealing Which Cities Get the Brands They Deserve, Saffron Brand Consultants, http://www.macrame.tv/storage/Saff_CityBrandBarom.pdf 2008, [data dostępu 1.07.2009]
Insch A.: Managing Residents' satisfaction with city life: application of importance satisfaction analysis, Journal of Town and City Management, 1(2)/2010
Kamakura W.A., Russell G.J.: Measuring Consumer Perceptions of Brand Quality with Scanner Data: Implications for Brand Equity, Report No. 91-122. Marketing Science Institute, Cambridge, 1991
Keller K.L.: Conceptualizing, Measuring and Managing Customer-based Brand Equity, Journal of Marketing, vol. 57, 1/1993 (Crossref)
Kim H.B., Kim W.G., An J.A.: The Effect of Consumer-based Brand Equity on Firms' Financial Performance, Journal of Consumer Marketing, vol. 20, 4/2003 (Crossref)
Kłeczek R.: Marketing i wartość. Metodologiczne aspekty badania skuteczności i działań marketingowych, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wrocław 2012
Konecnik M., Gartner W.C.: Customer-based Brand Equity for Destination, Annals of Tourism Research, vol. 34, 2/2007 (Crossref)
Łapiński A.: Badania mediów dla celów reklamy, [w:] Komunikacja marketingowa, Rydel M. (red.), Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk 2001
Lin J., Lee P.: Performance Management in Public Organizations: A Complexity Perspective, International Public Management Review, Vol. 12, 2/2011
Lucarelli A., Unraveling the Complexity of "city brand equity": A Three-dimensional Framework, Journal of Place Management and Development, vol. 5, 3/2012 (Crossref)
Malinowska M.: Efektywność i skuteczność komunikacji marketingowej, Difin, Warszawa 2015
Matwiejczuk R.: Zarządzanie marketingowo-logistyczne. Wartość i efektywność, C.H. Beck, Warszawa 2006
Mizik N., Jacobson R.: The Financial Value Impact of Perceptual Brand Atributes, Journal of Marketing Research, vol. 45, 1/2008 (Crossref)
Modzelewski P.: Kontrola zarządcza w jednostkach sektora publicznego w zakresie pomiaru skuteczności i efektywności, [w:] Sienkiewicz P., Świeboda H. (red.): Bezpieczeństwo, efektywność, budżet zadaniowy, AON, Warszawa 2014
Papadopoulos N., Heslop L.: Country Equity and Country Branding: Problems and Prospects, Journal of Brand Management, vol. 9, 4-5/2002 (Crossref)
Papadopoulos N.: Place Branding: Evolution, Meaning and Implications, Place Branding, vol. 1, 1/2004 (Crossref)
Pike S. D.: Consumer brand equity measures, Journal of Travel and Tourism Marketing, 22(1)/2007 (Crossref)
Pszczołowski J.: Mała encyklopedia prakseologii i teorii organizacji. Ossolineum, Wrocław 1978
Russo S., Frnetii F., Guthrie J., Marcon G.: Public Value Management: Measuring and Reporting, Emerald Group Publishing, Bingley 2014
Rust R. T., Lemon K. N., Zeithaml V.A.: Return on marketing: Using customer equity to focus marketing strategy, Journal of Marketing, 2004 (Crossref)
Sun B.: Public Management, Bestbooks Publisher New, Taipei 2009
Szołno O.: Wybrane aspekty pomiaru efektywności i skuteczności jednostki samorządu terytorialnego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 6/1 (84), 91-99. DOI: 10.18276/frfu.2016.84/1-08, 2016. s. 92 (Crossref)
Szulce H., Żyminkowski T.: Znaczenie efektywności działań marketingowych w kształtowaniu wartości przedsiębiorstwa, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2010
Ustawa o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009, Dz.U. 2009 Nr 157 poz. 1240, art. 44 pkt. 3
Winters L.C.: Brand Equity Measures: Some Recent Advances, Marketing Research, vol. 3, 1991
Zenker S.: How to catch a city?, The concept and measurement of place brands, Journal of Place Management and Development, vol. 4, 1/2011 (Crossref)
Zieleniewki J.: Organizacja i Zarządzanie, PWN, Warszawa 1976
Downloads
- Krystyna Gutkowska, Marlena Piekut, Korzystanie z usług gastronomicznych przez Polaków , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 16(65) (2016)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
- Anna Augustyn, Justyna Anders-Morawska, Marta Hereźniak, Inteligentne zarządzanie dziedzictwem kulturowym w procesie budowania marek miast , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 20(69) (2018)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.