Nowe koncepcje marketingu w procesie tworzenia strategii marketingowej na rynkach międzynarodowych
Main Article Content
Słowa kluczowe
:
strategie marketingowe, marketing międzynarodowy
Abstrakt
Celem artykułu jest krytyczna analiza możliwości zastosowania wybranych nowych koncepcji marketingu w procesie kreowania strategii marketingowych przedsiębiorstwa na rynkach międzynarodowych. Dla realizacji tego celu dokonano analizy literatury krajowej i zagranicznej z zakresu marketingu międzynarodowego. Strategie marketingu międzynarodowego powinny obejmować w swoich początkowych fazach etapy wyboru rynku zagranicznego i formy ekspansji na ten rynek. W następnej kolejności można dopiero formułować program marketingu-mix Spotykana ostatnio w literaturze marketingu koncepcja tzw. marketingu zwinnego (Agile Marketing) ma w tym przypadku niewielkie zastosowanie i odnosi się przede wszystkim do etapów realizacji strategii marketingowej na rynkach międzynarodowych. Content Marketing można stosowac przede wszystkim w polityce promocji, a Blue Ocean strategy odnosi się do wyboru rynku i polityki produktu.
Article Details
Jak cytować
Grzegorczyk, W. (2017). Nowe koncepcje marketingu w procesie tworzenia strategii marketingowej na rynkach międzynarodowych. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (17(66), 54–62. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2017.17.66.4
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Anna Augustyn, Magdalena Florek, Marta Hereźniak, W poszukiwaniu wiarygodnych metod pomiaru skuteczności budowania marek miast , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 17(66) (2017)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Wojciech Grzegorczyk, Problemy pomiaru rezultatów działań marketingowych , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 15(64) (2016)
- Wojciech Grzegorczyk, Relacje między strategią marketingową a strategią finansowania , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 13(62) (2015)
- Wojciech Grzegorczyk, MARKETING STRATEGIES OF POLISH BANKS – EVALUATION ATTEMPT , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 10(59) (2013)