Metody zbierania danych o użytkownikach w procesie budowy komercyjnych stron WWW

Main Article Content

Dariusz Strzębicki


Abstrakt
W opracowaniu dokonano identyfikacji i porównania najbardziej popularnych metod stosowanych przez agencje badań specjalizujące się w badaniach potencjalnych użytkowników komercyjnych stron internetowych. Autor zidentyfikował popularne metody zbierania danych o potencjalnych użytkownikach komercyjnych stron WWWW przy użyciu metody analizy treści dziesięciu losowo wybranych z Internetu ofert firm badawczych z całego świata. Badanie pokazało, że najczęstszymi technikami badawczymi były: sortowanie kart, ankieta online, test użyteczności, obserwacja, wywiad zogniskowany oraz wywiad pogłębiony. Według subiektywnej oceny autora wymienione metody różnią się między sobą pod względem takich cech jak: rodzaj badania, etap budowy firmowej strony WWW, cel metody, korzyści osiągane dzięki zastosowaniu metody

Article Details

Jak cytować
Strzębicki, D. (2012). Metody zbierania danych o użytkownikach w procesie budowy komercyjnych stron WWW. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (7(56), 133–138. Pobrano z https://pefim.sggw.edu.pl/article/view/1471
Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.