Zachowania konsumentów na rynku wina w regionie Nitry

Main Article Content

Katarína Kleinová
Ľudmila Nagyová
Petra Waldnerová

Abstrakt

Obecnie żadna firma nie może sobie pozwolić na ignorowanie marketingu, ponieważ odgrywa on bardzo istotną rolę w każdej działalności. W ostatnich latach przedsiębiorcy coraz bardziej odczuwają potrzebę promocji swoich produktów i usług. Konkurencja jest duża, zarówno z zagranicy, jak i na rodzimym rynku. W branży winiarskiej klienci mają szeroki wybór produktów, dlatego producenci wina muszą intensywnie starać się o przetrwanie. Stosowanie narzędzi marketingowych w tej dziedzinie jest równie niezbędne jak w innych branżach, a bez ich wykorzystania szanse na sukces są niewielkie. Narzędzia marketingowe to środki komunikacji z klientem, a klient odgrywa najważniejszą rolę. Wykorzystanie odpowiednich narzędzi marketingowych może wyróżnić markę i odróżnić ją od konkurencji. Przeprowadzanie badań marketingowych pozwala firmom lepiej poznać swoją grupę docelową – klientów, którzy faktycznie kupują lub chcą kupić ich produkty. Zadawanie właściwych pytań w badaniach marketingowych pomaga firmom stosować odpowiednie narzędzia marketingowe, co w wielu przypadkach oznacza wydawanie budżetu marketingowego w sposób skutecznie komunikujący się z grupą docelową. Wtedy droga do sukcesu, w tym przypadku w branży winiarskiej, staje się znacznie krótsza.

Article Details

Jak cytować
Kleinová, K., Nagyová, Ľudmila, & Waldnerová, P. (2013). Zachowania konsumentów na rynku wina w regionie Nitry. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (10(59), 729–736. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.123
Bibliografia

ALSBURY, Alison - JAY, Ros. 2002. Marketing: to nejlepší z praxe. Praha: Computer Press, 2002. 280 p. ISBN 978-80-722-6617-3.

BURTON, Dawn. 2009. Cross - Cultural Marketing: Theory, practice and relevance. London: Routledge, 2009. 328 p. ISBN 978-0415448932.

CLEMENTE, Mark. 2004. Slovník marketingu. Brno: Computer Press, 2004. 378 p. ISBN 80-251-0228-9.

DOMINÉ, André. 2005. Víno. Bratislava: Slovart, 2005. 928 p. ISBN 80-714-5558-X.

JANEČKOVÁ, Lidmila - VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2000. 114 p. ISBN 80-7169-995-0.

KOTLER, Philip a kol. 2007. Moderní marketing. 4.evropské vydání. Praha: Expert-Grada, 2007. 1041 p. ISBN 80-2471-545-2.

KOTLER, Philip - KELLER, Kevin. 2007. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 2007. 788 p. ISBN 978-80-247-1359-5.

KOTLER, Philip. 2005. Marketing v otázkach a odpovědích. Brno: CP Books, 2005. 130 p. ISBN 80-251- 0518-0.

MAJTÁN, Miroslav a kol. 2005. Manažment. Bratislava: Sprint vfra, 2005. 423 p. ISBN 80-89085-17.

MALÍK, Fedor. 2007. Kolem světa za vínem. Praha: Mayday, 2007. 240 p. ISBN 80-86986-30-6.

MALÍK, Fedor. 2009. Vinársky lexikón. Bratislava: Marenčin PT, spol. s.r.o., 2009. 288 p. ISBN 978-80-8114-013-6.

Pearson´s chi squared test. [Online]. [Cit. 2013-03-05] Available: < http://en.wikipedia.org/wiki/Pearson's_chi-squared_test>

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty