Main Article Content
Obecnie żadna firma nie może sobie pozwolić na ignorowanie marketingu, ponieważ odgrywa on bardzo istotną rolę w każdej działalności. W ostatnich latach przedsiębiorcy coraz bardziej odczuwają potrzebę promocji swoich produktów i usług. Konkurencja jest duża, zarówno z zagranicy, jak i na rodzimym rynku. W branży winiarskiej klienci mają szeroki wybór produktów, dlatego producenci wina muszą intensywnie starać się o przetrwanie. Stosowanie narzędzi marketingowych w tej dziedzinie jest równie niezbędne jak w innych branżach, a bez ich wykorzystania szanse na sukces są niewielkie. Narzędzia marketingowe to środki komunikacji z klientem, a klient odgrywa najważniejszą rolę. Wykorzystanie odpowiednich narzędzi marketingowych może wyróżnić markę i odróżnić ją od konkurencji. Przeprowadzanie badań marketingowych pozwala firmom lepiej poznać swoją grupę docelową – klientów, którzy faktycznie kupują lub chcą kupić ich produkty. Zadawanie właściwych pytań w badaniach marketingowych pomaga firmom stosować odpowiednie narzędzia marketingowe, co w wielu przypadkach oznacza wydawanie budżetu marketingowego w sposób skutecznie komunikujący się z grupą docelową. Wtedy droga do sukcesu, w tym przypadku w branży winiarskiej, staje się znacznie krótsza.
Article Details
ALSBURY, Alison - JAY, Ros. 2002. Marketing: to nejlepší z praxe. Praha: Computer Press, 2002. 280 p. ISBN 978-80-722-6617-3.
BURTON, Dawn. 2009. Cross - Cultural Marketing: Theory, practice and relevance. London: Routledge, 2009. 328 p. ISBN 978-0415448932.
CLEMENTE, Mark. 2004. Slovník marketingu. Brno: Computer Press, 2004. 378 p. ISBN 80-251-0228-9.
DOMINÉ, André. 2005. Víno. Bratislava: Slovart, 2005. 928 p. ISBN 80-714-5558-X.
JANEČKOVÁ, Lidmila - VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2000. 114 p. ISBN 80-7169-995-0.
KOTLER, Philip a kol. 2007. Moderní marketing. 4.evropské vydání. Praha: Expert-Grada, 2007. 1041 p. ISBN 80-2471-545-2.
KOTLER, Philip - KELLER, Kevin. 2007. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 2007. 788 p. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOTLER, Philip. 2005. Marketing v otázkach a odpovědích. Brno: CP Books, 2005. 130 p. ISBN 80-251- 0518-0.
MAJTÁN, Miroslav a kol. 2005. Manažment. Bratislava: Sprint vfra, 2005. 423 p. ISBN 80-89085-17.
MALÍK, Fedor. 2007. Kolem světa za vínem. Praha: Mayday, 2007. 240 p. ISBN 80-86986-30-6.
MALÍK, Fedor. 2009. Vinársky lexikón. Bratislava: Marenčin PT, spol. s.r.o., 2009. 288 p. ISBN 978-80-8114-013-6.
Pearson´s chi squared test. [Online]. [Cit. 2013-03-05] Available: < http://en.wikipedia.org/wiki/Pearson's_chi-squared_test>
Downloads
- Joanna Szwacka-Mokrzycka, Typologia strategii marketingowych dla firm branży spożywczej , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 10(59) (2013)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
- Mária Holienčinová, Ľudmila Nagyová, Ingrida Sedliaková, Badania behawioralne zewnętrznych cech pieczywa i wypieków w Republice Słowackiej , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 12(61) (2014)
- Mária Holienčinová, Ľudmila Nagyová, Ingrida Sedliaková, Rozwiązanie kwestii CSR i wyzwań marketingowych , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 12(61) (2014)
- Katarína Kleinová, Johana Űrgeová, Wizerunek kraju i branding Słowacji , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 5(54) (2011)
- Veronika Gašparíkov, Ľudmila Nagyová, Beáta Rizovová, Postrzeganie reklamy w krajach Grupy Wyszehradzkiej , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 5(54) (2011)
- Andrea Bolčáková, Veronika Gašparíková, Ľudmila Nagyová, Efficiency of TV Advertising Spots Promoting Non-alcoholic Drink Kofola , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 7(56) (2012)
- Katarína Kleinová, Zuzana Lušňáková, Realising the Potential of the Internet in Business , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 7(56) (2012)
- Katarína Kleinová, Zuzana Lušňáková, The Place of Corporate Social Responsibility and its Activities in the Retail Firm Management , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 7(56) (2012)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.