Main Article Content
Celem badania było określenie zachowań słowackich konsumentów przy zakupie i spożywaniu pieczywa i wyrobów cukierniczych. Jako metoda badawcza wykorzystano ustrukturyzowany kwestionariusz składający się z 16 pytań. Całkowita liczba respondentów wyniosła 350 losowo wybranych osób, z czego przeanalizowano odpowiedzi 291 respondentów spożywających pieczywo i wyroby cukiernicze. W celu głębszej analizy uzyskanych wyników sformułowano założenia, które przetestowano za pomocą testu chi-kwadrat Pearsona oraz współczynnika kontyngencji Cramera. Jak wynika z badań, najczęściej preferowanym nadzieniem wyrobów cukierniczych jest twaróg, dżem oraz mak, preferowany smak słonego pieczywa to skwarki, kukurydza i ser, 61% respondentów w wielu przypadkach przy zakupie pieczywa i wyrobów cukierniczych kieruje się zapachem świeżego chleba, 52% respondentów musi dotknąć pieczywa lub wyrobu cukierniczego przed zakupem, 44% respondentów czasami zwraca uwagę na dźwięk, jaki wydaje chleb, kiedy go dotykają, 53% respondentów preferuje ciasta z większą liczbą kolorów. [Tłum. LW]
Article Details
Berkowitz E. N., Crane F. G., Kerin R. A., Hartley S. W., Rudelius, W.: Marketing. McGRAW-HILL, New York 2005. 700 p.
Chlieb náš každodenný. 2009. [online] 28.11.2009 [cit. 2014-06-14] Available on the Internet: http://najmama.aktuality.sk/clanok/223798/chlieb-nas-kazdodenny/
Dannhofer J., Dresler N.: Vliv barev na nákupní rozhodování spotřebitele, Brno 2014. 91 p.
Frostcher S.: 5000 znaků a symbolů svĕta. GRADA, Praha 2008. 259 p.
Horská E.: The Consumer and Consumer Behavior. In Agribusiness and Commerce. SPU, Nitra 2014. pp.123-135
Kotler P.: Marketing Management. Analysis, Planning, Implementation, and Control. PRENTICE HALL, New Jersey 1994. 816 p.
Kotler P., Keller K. L.: Marketing management. 12th ed. GRADA PUBLISHING, Praha 2007. 792 p.
Kretter A. et al.: Marketing. 4th ed. SPU, Nitra 2010. 287 p.
Lendrevie J., Lindon D.: Mercator: théorie et pratique du marketing. 4th ed. EDITIONS DALLOZ, Paris 1993. 514 p.
Nagyová Ľ.: Postoje spotrebiteľa. In HORSKÁ, Elena a kol. 2009. Európsky spotrebiteľ a spotrebiteľské správanie. SPU, Nitra 2009. pp. 80-94
Příhoda J., Sluková M., Dřízal J.: Jak poznáme kvalitu? Chléb a pečivo. 1. vyd. LIBERTAS, a.s., Praha 2013, p.13
Seiler R. M.: Semiology // Semiotics. [online] 2014 [cit. 2014-06-16] Available on the Internet: http://people.ucalgary.ca/~rseiler/semiolog.htm
Sherwood, Ch.: The Importance of Bread. [online] 16.08.2013 [cit. 2014-06-14] Available on the Internet: http://www.livestrong.com/article/532026-the-importance-of-bread/
Solomon M. R.: Consumer Behavior: Buying, Having and Being. PRENTICE HALL PTR, New Jersey 1995. 682 p.
The Treatment Consumers Are Getting From Companies Marketing Essay. 2014. [online] [cit. 2014-06-16] Available on the Internet: http://www.ukessays.com/essays/marketing/thetreatmentconsumers-are-getting-from-companies-marketing-essay.php
Downloads
- Agata Marcysiak, Adam Marcysiak, Zakres zróżnicowania poziomu dochodów z gospodarstwa rolnego w układzie regionalnym , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 12(61) (2014)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
- Mária Holienčinová, Ľudmila Nagyová, Ingrida Sedliaková, Rozwiązanie kwestii CSR i wyzwań marketingowych , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 12(61) (2014)
- Katarína Kleinová, Ľudmila Nagyová, Petra Waldnerová, Zachowania konsumentów na rynku wina w regionie Nitry , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 10(59) (2013)
- Veronika Gašparíkov, Ľudmila Nagyová, Beáta Rizovová, Postrzeganie reklamy w krajach Grupy Wyszehradzkiej , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 5(54) (2011)
- Andrea Bolčáková, Veronika Gašparíková, Ľudmila Nagyová, Efficiency of TV Advertising Spots Promoting Non-alcoholic Drink Kofola , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 7(56) (2012)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.