Rozwiązanie kwestii CSR i wyzwań marketingowych

Main Article Content

Mária Holienčinová
Ľudmila Nagyová
Ingrida Sedliaková

Abstrakt

Temat zrównoważonego rozwoju zyskał na znaczeniu na całym świecie i przyciągnął uwagę oraz zainteresowanie rosnącej liczby wpływowych głosów i interesów. Stale rosnąca konkurencja oraz napięcia społeczne zmuszają firmy do poszukiwania nowych podejść w zachowaniach biznesowych. Zwiększające się potrzeby wymuszają na firmach wspieranie tych wymagań w sposób zrównoważony. Inicjatywy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) powinny być włączane do strategii każdego podmiotu gospodarczego. Celem niniejszego artykułu jest określenie znaczenia CSR oraz nowych podejść marketingowych poprzez marketing zrównoważony w działalności biznesowej. W celu realizacji zdefiniowanych celów pracy zebrano i wykorzystano zarówno źródła pierwotne, jak i wtórne, a także zastosowano metodę wywiadu za pomocą kwestionariusza (całkowita liczba respondentów wyniosła 120 podmiotów z branży rolno-spożywczej). [Tłum. LW]

Article Details

Jak cytować
Holienčinová, M., Nagyová, Ľudmila, & Sedliaková, I. (2014). Rozwiązanie kwestii CSR i wyzwań marketingowych. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (12(61), 43–54. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2014.12.61.25
Bibliografia

Belz, F. M. - Peattie, K.: Sustainability Marketing: A Global Perspective, WILEY, Chichester 2009

Coombs, W. Timothy - Holladay Sherry J.: Managing Corporate Social Responsibility: A Communication Approach., WILEY-BLACKWELL, Malden 2011 (Crossref)

Donovan R. - Henley N.: Principles and Practice of Social Marketing. CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS, Cambridge 2010. (Crossref)

European Commission. (2011). A renewed EU strategy 2011-14 for Corporate Social Responsibility. Retrieved from http://eurlex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2011:0681:FIN:EN:PDF

Horská, E. - Nagyová, Ľ.: Marketingové prístupy k udržateľnosti agrosektora na Slovensku, SLOVENSKÁ POĽNOHOSPODÁRSKA UNIVERZITA, Nitra 2013

Idowu, O. Samuel - Filho Leal Walter.: Global Practices of Corporate Social Responsibility, SPRINGER, Berlin 2008 (Crossref)

Kotler, P. - Jain, D. C. - Maesincee, S.: Marketing Moves: A New Approach to Profits, Growth and Renewal, HARVARD BUSINESS SCHOOL PUBLISHING CORPORATION, Cambridge 2002

Martin, D. & Schouten, J.: Sustainable Marketing, PEARSON PRENTICE HALL, Upper Saddle River 2012

Mullerat, Ramon.: Corporate Social Responsibility: The Corporate Governance of the 21st Century. KLUWER LAW INTERNATIONAL, The Netherlands, 2011

Münstermann, M.: Corporate Social Responsibility - Ausgestellung und Steuerung von CSR - aktivitäten. Wiesbaden 2007 (Crossref)

Ottman, J.A: The New Rules of Green Marketing: Strategies, Tools, and Inspiration for Sustainable Branding. SHEFFIELD, Greenleaf 2011

Paluchova, J. - R.B. Prokeinová.: Udržateľné tendencie v spotrebiteľskom správaní : asociačné pravidlá, udržateľný marketing a zodpovedná spotreba. Slovenská poľnohospodárska univerzita, Nitra 2013

Smutka, Ľuboš - Maitah, Mansoor. 2010. EU, Visegrad Countries and External Relations with Ukraine. p. 54-96. In BIELIK, Peter et.al. Economics, Social Policy and Citizenship in the European Union: Evidence of V4 Countries and Perspectives for Ukraine.

Trela, W. - KrasnodębskI, A. - Kornalska, E. - Gálová, J. The synergies between corporate social responsibility and employer branding: best practice from Poland: chapter 3. In: Sustainability in business and society: global challenges - local solutions. Kraków: Wydawnictwo Episteme, 2013.s. 41-59.

Visser, W. - Matten, D. - Pohl, M. - Tolhurst, N.: The A to Z of Corporate Social Responsibility: A Complete Reference Guide to Concepts, Codes and Organisations. JOHN WILEY & SONS, West Sussex 2009

Wells, G.: Sustainable Business: Theory and Practise of Business under Sustainability Principles. EDWARD ELGAR PUBLISHING LIMITED,UK 2013. (Crossref)

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.