Percepcja marek własnych przez nabywców produktów żywnościowych

Main Article Content

Renata Matysik-Pejas
Marta Sowula
Monika Szafrańska


Słowa kluczowe : marki własne, rynek marek własnych, konsumencka percepcja marek własnych
Abstrakt
W pracy przedstawiono wyniki badań konsumenckich, których celem była charakterystyka postrzegania marek własnych przez nabywców produktów żywnościowych. Informacje pochodziły z badań pierwotnych, przeprowadzonych na grupie 217 osób. Otrzymane wyniki pozwoliły na określenie sposobu interpretacji pojęcia „marki własne” przez respondentów. Uzyskano także hierarchię czynników decydujących o pierwszym zakupie produktów opatrzonych marką własną, jak również ogólną opinię respondentów na temat tych produktów. Określono również oczekiwania respondentów względem produktów marek własnych, a także wskaźniki znajomości tych marek.

Article Details

Jak cytować
Matysik-Pejas, R., Sowula, M., & Szafrańska, M. (2013). Percepcja marek własnych przez nabywców produktów żywnościowych. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (10(59), 475–483. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.99
Bibliografia

Collins A., Burt S.: Market Sanctions, Monitoring and Vertical Coordination within Retailer-Manufacturer Relationships - The Case of Retail Brand Suppliers. European Journal of Marketing 37/2003. (Crossref)

Domański T.: Strategie marketingowe dużych sieci handlowych. PWN, Warszawa 2001.

Górska-Warsewicz H.: Teoretyczne aspekty rozwoju marek handlowych. Przegląd Mleczarski 12/2006.

Górska-Warsewicz H., Pałaszewszka-Reindl T.: Marki handlowe na rynku produktów żywnościowych. Handel Wewnętrzny, numer specjalny, czerwiec 2006.

http://www.mcbride.co.uk/leadership-in-private-label/the-european-market.

Kosicka-Gębska M., Tul-Krzyszczuk A., Gębski J.: Handel detaliczny żywnością w Polsce. SGGW, Warszawa 2011.

Lubańska A.: Znaczenie marek własnych sieci handlowych w Polsce. Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej 87/2011. (Crossref)

Od marki z przeszłością do marki z przyszłością. Retail Review Poland- trendy i oczekiwania 2009/2010; wersja elektroniczna: http://issuu.com/marketing-news/docs/retail_review_poland.

Philipsen K., Kolind J: Supplier and retailer collaboration over the creation of me-too and own brand private labels. Ledelse & Erhvervsřkonomi 2/2012.

Raport - Produkty żywnościowe oferowane pod własną marką sieci handlowych, UOKiK, Warszawa 2011; wersja elektroniczna: www.uokik.gov.pl/download.php?plik=11321.

Retail Private Label Brands in Europe. Current and Emerging Trends, SymphonyIRI Group, 2011; wersja elektroniczna: http://pl.scribd.com/doc/75431559/Special-Report-%E2%80%93-Retail-Private-Label-Brands-in-Europe-Current-and-Emerging-Trends.

Twardzik K.: Marka własna w Polsce zyskuje na wartości; wersja elektroniczna: http://www.pmrpublications.com/product/Marki-wlasne-detalistow-Polska-2012.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.