PERCEPTION OF PRIVATE LABELS BY PURCHASERS OF FOOD PRODUCTS

Main Article Content

Renata Matysik-Pejas
Marta Sowula
Monika Szafrańska


Keywords : private labels, market of private labels, consumer perception of private labels
Abstract
The paper presents results of consumer research, which aim was to characterize the perception of private labels by purchasers of food products. Information was derived from primary survey conducted on a group of 217 persons. The results allow to determine the way of interpretation the concept of "private labels" by respondents. Also was obtained the hierarchy of factors that determine the first purchase of products with private labels as well as the general opinion about these products. Also was identified respondents' expectations towards private labels products and indicators of knowledge of these labels.

Article Details

How to Cite
Matysik-Pejas, R., Sowula, M., & Szafrańska, M. (2013). PERCEPTION OF PRIVATE LABELS BY PURCHASERS OF FOOD PRODUCTS. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (10(59), 475–483. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.99
References

Collins A., Burt S.: Market Sanctions, Monitoring and Vertical Coordination within Retailer-Manufacturer Relationships - The Case of Retail Brand Suppliers. European Journal of Marketing 37/2003. (Crossref)

Domański T.: Strategie marketingowe dużych sieci handlowych. PWN, Warszawa 2001.

Górska-Warsewicz H.: Teoretyczne aspekty rozwoju marek handlowych. Przegląd Mleczarski 12/2006.

Górska-Warsewicz H., Pałaszewszka-Reindl T.: Marki handlowe na rynku produktów żywnościowych. Handel Wewnętrzny, numer specjalny, czerwiec 2006.

http://www.mcbride.co.uk/leadership-in-private-label/the-european-market.

Kosicka-Gębska M., Tul-Krzyszczuk A., Gębski J.: Handel detaliczny żywnością w Polsce. SGGW, Warszawa 2011.

Lubańska A.: Znaczenie marek własnych sieci handlowych w Polsce. Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej 87/2011. (Crossref)

Od marki z przeszłością do marki z przyszłością. Retail Review Poland- trendy i oczekiwania 2009/2010; wersja elektroniczna: http://issuu.com/marketing-news/docs/retail_review_poland.

Philipsen K., Kolind J: Supplier and retailer collaboration over the creation of me-too and own brand private labels. Ledelse & Erhvervsřkonomi 2/2012.

Raport - Produkty żywnościowe oferowane pod własną marką sieci handlowych, UOKiK, Warszawa 2011; wersja elektroniczna: www.uokik.gov.pl/download.php?plik=11321.

Retail Private Label Brands in Europe. Current and Emerging Trends, SymphonyIRI Group, 2011; wersja elektroniczna: http://pl.scribd.com/doc/75431559/Special-Report-%E2%80%93-Retail-Private-Label-Brands-in-Europe-Current-and-Emerging-Trends.

Twardzik K.: Marka własna w Polsce zyskuje na wartości; wersja elektroniczna: http://www.pmrpublications.com/product/Marki-wlasne-detalistow-Polska-2012.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.