Product placement jako instrument komunikacji marketingowej – wyniki badań konsumenckich

Main Article Content

Renata Matysik-Pejas
Szymon Szlachta

Abstrakt
W opracowaniu przedstawiono istotę product placement jako sposobu komunikacji marketingowej, będącego alternatywną formą w stosunku do tradycyjnej reklamy. Przedstawiono także wyniki badań konsumenckich dotyczące zauważalności product placement w mediach. W związku z trudnościami jednoznacznej klasyfikacji product placement do któregoś z narzędzi promocji, na potrzeby badania i analizy przyjęto, iż jest to rodzaj reklamy. Wyniki badania wskazują, iż większość ankietowanych potrafi rozpoznać tę formę promocji w mediach i utożsamia ją głownie z produktami żywnościowymi. Respondenci mają na ogół pozytywne opinie dotyczące zastosowania product placement do promowania produktów żywnościowych. Może to zachęcać potencjalnych zleceniodawców do częstszego wykorzystywania tej formy komunikacji marketingowej do promowania swoich wyrobów.

Article Details

Jak cytować
Matysik-Pejas, R., & Szlachta, S. (2010). Product placement jako instrument komunikacji marketingowej – wyniki badań konsumenckich. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (3(52), 434–443. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2010.3.52.37
Bibliografia

Adamska A.: Między reklamą a product placement. Wersja elektroniczna: www.bankier.pl/wiadomosc/Product-placement-miedzy-reklama-a-public-relations-1974252.html

Adamska A: W kierunku product placement. Wersja elektroniczna: www.bankier.pl/wiadomosc/W-kierunku-product-placement-1986171.html

BudzyńskiW: Reklama, techniki skutecznej perswazji. Wyd. Poltext Warszawa 2006.

Czarnecki A: Product placement. Niekonwencjonalny sposób promocji. PWE, Warszawa 2003.

Doliński D.: Psychologiczne mechanizmy reklamy. GWP, Gdańsk 2005.

Matysik-Pejas R :Oddziaływanie reklamy na nabywców produktów żywnościowych. Handel Wewnętrzny, numer specjalny, czerwiec 2006.

Nowacki R: Reklama. Wyd. Difin, Warszawa 2005.

Pardun C.J., McKee K.B.: Product placement as public relations: an exploratory study of the role of public relations firm. Public Relations Review, 25, 1999. (Crossref)

Rynek reklamowy w Polsce. Prognoza 2007-2009. Ad. Media Raport: www.egospodarka.pl/pliki/Rynek_reklamy_ogolem_IVQ2006.pdf

Strużyński M., Heryszek T.: Nowoczesna reklama na współczesnym rynku. Wyd. Difin, Warszawa 2007.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty