Product placement jako instrument komunikacji marketingowej – wyniki badań konsumenckich
Main Article Content
Abstrakt
W opracowaniu przedstawiono istotę product placement jako sposobu komunikacji marketingowej, będącego alternatywną formą w stosunku do tradycyjnej reklamy. Przedstawiono także wyniki badań konsumenckich dotyczące zauważalności product placement w mediach. W związku z trudnościami jednoznacznej klasyfikacji product placement do któregoś z narzędzi promocji, na potrzeby badania i analizy przyjęto, iż jest to rodzaj reklamy. Wyniki badania wskazują, iż większość ankietowanych potrafi rozpoznać tę formę promocji w mediach i utożsamia ją głownie z produktami żywnościowymi. Respondenci mają na ogół pozytywne opinie dotyczące zastosowania product placement do promowania produktów żywnościowych. Może to zachęcać potencjalnych zleceniodawców do częstszego wykorzystywania tej formy komunikacji marketingowej do promowania swoich wyrobów.
Article Details
Jak cytować
Matysik-Pejas, R., & Szlachta, S. (2010). Product placement jako instrument komunikacji marketingowej – wyniki badań konsumenckich. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (3(52), 434–443. Pobrano z https://pefim.sggw.edu.pl/article/view/1565
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Inne teksty tego samego autora
- Renata Matysik-Pejas, Marta Sowula, Monika Szafrańska, Percepcja marek własnych przez nabywców produktów żywnościowych , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 10(59) (2013)