Zachowania lojalnościowe klientów banków spółdzielczych

Main Article Content

Agnieszka Kozioł
Monika Szafrańska

Abstrakt
W opracowaniu scharakteryzowano lojalność klientów banków spółdzielczych oraz czynniki, które determinują jej poziom. Do oceny poziomu lojalności wykorzystano wskaźnik lojalności oraz wzmocniony wskaźnik lojalności. Analiza statystyczna obejmowała nieparametryczny test chi kwadrat (?2). Na podstawie przeprowadzonej analizy można stwierdzić, że klienci banków spółdzielczych charakteryzują się wysokim stopniem lojalności. Wskaźnik lojalności wyniósł 100%, natomiast wzmocniony wskaźnik lojalności osiągnął poziom 70%. Czynnikami determinującymi zachowania lojalnościowe były: płeć, wykształcenie oraz dochód respondentów. Prawie 80% badanych współpracowało w analizowanym okresie tylko z bankiem spółdzielczym (lojalność niepodzielna). Ponad 40% klientów korzystało z dwóch usług oferowanych przez bank, a 1/3 z trzech produktów (szeroki zakres wykorzystywanych usług).

Article Details

Jak cytować
Kozioł, A., & Szafrańska, M. (2010). Zachowania lojalnościowe klientów banków spółdzielczych. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (3(52), 45–56. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2010.3.52.4
Bibliografia

Grzegorczyk W.: Produkty bankowe. BMiB, Warszawa 2001

GUS Bank Danych Regionalnych http://www.stat.gov.pl/bdr_n/app/dane_cechter.nowe_okno?p_zest_id=20515&p_typ=HTML (20.05.2009)

Harasim J.: Strategie marketingowe w osiąganiu przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej, AE w Katowicach, Katowice 2004

Kaczmarczyk S.: Badania marketingowe metody i techniki. PWE, Warszawa 1997

Matysik-Pejas R.: Rola marki w procesie kształtowania lojalności nabywców produktów żywnościowych. Handel Wewnętrzny - numer specjalny, czerwiec 2007

Nowotarska-Romaniak B.: Lojalność na rynku usług bankowych . [W:] Kształtowanie lojalności w działaniach marketingowych na wybranych rynkach. K. Śliwińska (red.), AE w Katowicach, Katowice 2008

Smyczek S.: Lojalność konsumentów a sukces rynkowy banku. Marketing i Rynek 2001, nr 5

Smyczek S.: Lojalność konsumenta na rynku. Wybrane zagadnienia. AE w Katowicach, Katowice 2001

Smyczek S.: Modele zachowań konsumentów na rynku usług finansowych. AE w Katowicach, Katowice 2007

Stodulny P.: Analiza satysfakcji i lojalności klientów bankowych. CeDeWu Sp. z o.o., Warszawa 2006

Szafrańska M.: Lojalność klientów banków spółdzielczych jako czynnik przewagi konkurencyjnej. [W:] Uwarunkowania rynkowe konkurencyjności przedsiębiorstw, UWM w Olsztynie, Olsztyn 2008

Śliwerski M.: Nieuchwytny cel. O lojalności klienta indywidualnego wobec bank. Bank i Kredyt 1999, nr 10

Śliwińska K.: Lojalność konsumentów na rynku. W: Kształtowanie lojalności w działaniach marketingowych na wybranych rynkach. Red. K. Śliwińska. WAE w Katowicach, Katowice 2008

Urban W., Siemieniako D.: Lojalność klientów. Modele, motywacja, pomiar. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.