Social media jako przestrzeń komunikacji z klientem w branży alkoholi wysokoprocentowych

Main Article Content

Katarzyna Liczmańska

Abstrakt
Wachlarz dostępnych mediów w ostatnich czasach przeżywa transformację. W obliczu kryzysu zaufania do mediów tradycyjnych, można zaobserwować rosnące zainteresowanie platformami społecznościowymi. Social media traktowane są przez konsumentów za źródło informacji bardziej wiarygodne, niż tradycyjne instrumenty komunikacji marketingowej. Rosnące zainteresowanie klientów sprawia, że funkcjonowanie w mediach społecznościowych wywiera istotny wpływ na kształtowanie marki. Ograniczenia prawne reklamy produktów alkoholowych powodują poważne utrudnienia w dotarciu do odbiorców komunikacji marketingowej. Media społecznościowe ze swoją stale wzrastającą siłą oddziaływania stają się doskonałą przestrzenią komunikacji z klientem w branży alkoholi wysokoprocentowych. Celem artykułu jest przedstawienie zakresu wykorzystania portali społecznościowych przez przedsiębiorstwa z branży alkoholi wysokoprocentowych. Autorka zaprezentowała analizę działań komunikacyjnych prowadzonych przez menedżerów zarządzających markami znanych polskich wódek na podstawie obserwacji dwóch popularnych w Polsce portali: Facebook i YouTube.

Article Details

Jak cytować
Liczmańska, K. (2013). Social media jako przestrzeń komunikacji z klientem w branży alkoholi wysokoprocentowych. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (9(58), 279–287. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.9.58.23
Bibliografia

Bruhn M., Schoenmueller V., Schäfer D.B., Are social media replacing traditional media in terms of brand equity creation?, Management Research Review, Vol. 35 Iss: 9/2012, s.770-790. (Crossref)

Drab-Kurowska A., Social media marketing w marketingu XXI wieku, [w:] red. G. Rosa, A. Smalec, Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Komunikacja marketingowa podmiotów rynkowych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2012, s. 175-186.

Garrigos-Simon F.J., Alcamí R.L., Ribera T.B., Social networks and Web 3.0: their impact on the management and marketing of organizations, Management Decision, Vol. 50 Iss: 10/2012, s.1880 - 1890. (Crossref)

Grzegorczyk A., Reklama, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.

Hsu, M., Ju, T., Yen, C., Chang, C., Knowledge sharing behavior in virtual communities: the relationship between trust, self-efficacy, and outcome expectation, International Journal of Human-Computer Studies, Vol. 65 No.2/2007, s.153-69. (Crossref)

Kaczorowska-Spychalska D., Portale społecznościowe w strategii komunikacji, [w:] red. Z. Waśkowski, Komunikacja rynkowa. Kultura. Perswazja. Technologia, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2011, s. 11-20.

Kalpic, B., Bernus, P., Business process modeling through the knowledge management perspective, Journal of Knowledge Management, Vol. 10 No.3/2006, s.40-56. (Crossref)

Kleemann, F., Voß, G.G., Rieder, K., Un(der)paid innovators: the commercial utilization of consumer work through crowdsourcing, Science, Technology & Innovation Studies, Vol. 4 No.1, July, s. 5-26, 2008.

Kozłowska A., Reklama. Techniki perswazyjne, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2011.

Liczmańska K., Marka jako narzędzie komunikacji marketingowej w warunkach zakazu reklamy publicznej na przykładzie sektora alkoholi wysokoprocentowych, [w:] red. Z. Waśkowski, Komunikacja rynkowa. Kultura. Perswazja. Technologia, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2011, s. 288-300. (Crossref)

Liczmańska K., Silna marka jako kluczowy instrument budowania przewagi konkurencyjnej w sektorze alkoholi wysokoprocentowych, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Problemy Zarządzania Finanse i Marketing nr 24, Szczecin 2012.

Lin, F., Hsueh, C., Knowledge map creation and maintenance for virtual communities of practice, Information Processing and Management, Vol. 42 No.2/2006, s. 551-68. (Crossref)

Mazurek G.: Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu. Wolters Kluwer Polska. 2008.

Nicholls R., Strategia komunikacji - perspektywa: konsument - konsument, [w:] red. B. Pilarczyk, Komunikacja rynkowa. Strategie i instrumenty, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2011, s. 53-62.

Schneckenberg, D., Web 2.0 and the shift in corporate governance from control to democracy, Knowledge Management Research & Practice, Vol. 7/2009, s. 234-48. (Crossref)

Vouri M., Exploring uses of social media in a global corporation, Journal of Systems and Information Technology, Vol. 14, Iss: 2/2012, s. 155-170. (Crossref)

Zarządzanie relacjami z klientami, praca zbiorowa pod red. A. Wiśniewskiej, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2009.

www.iabpolska.pl [dostęp: 02.11.2012]

www.interbrand.pl [dostęp: 02.11.2012]

www.komputerswiat.pl [dostęp: 02.11.2012]

www.polskieradio.pl [dostęp: 02.11.2012]

www.socialpress.pl [dostęp: 02.11.2012]

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.