Loyalty behaviours of cooperative bank customers

Main Article Content

Agnieszka Kozioł
Monika Szafrańska

Abstract
Loyalty of cooperative bank customers and factors determining its level were characterized in the article. Loyalty indicator and enhanced loyalty indicator were used for the assessment of loyalty level. Statistical analysis comprised non parametric chi- square test (?2). On the basis of conducted analysis it may be stated that cooperative bank customers are characterized by a high level of loyalty. Loyalty indicator was 100%, whereas enhanced loyalty indicator reached the level of 70%. The factors determining loyalty behaviours were: gender, education and respondents’ incomes. Almost 80% of the surveyed cooperated only with a cooperative bank during the investigated period (undivided loyalty). Over 40% of customers were using two services offered by the bank, whereas 1/3 were using three products (a wide range of used services).

Article Details

How to Cite
Kozioł, A., & Szafrańska, M. (2010). Loyalty behaviours of cooperative bank customers. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (3(52), 45–56. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2010.3.52.4
References

Grzegorczyk W.: Produkty bankowe. BMiB, Warszawa 2001

GUS Bank Danych Regionalnych http://www.stat.gov.pl/bdr_n/app/dane_cechter.nowe_okno?p_zest_id=20515&p_typ=HTML (20.05.2009)

Harasim J.: Strategie marketingowe w osiąganiu przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej, AE w Katowicach, Katowice 2004

Kaczmarczyk S.: Badania marketingowe metody i techniki. PWE, Warszawa 1997

Matysik-Pejas R.: Rola marki w procesie kształtowania lojalności nabywców produktów żywnościowych. Handel Wewnętrzny - numer specjalny, czerwiec 2007

Nowotarska-Romaniak B.: Lojalność na rynku usług bankowych . [W:] Kształtowanie lojalności w działaniach marketingowych na wybranych rynkach. K. Śliwińska (red.), AE w Katowicach, Katowice 2008

Smyczek S.: Lojalność konsumentów a sukces rynkowy banku. Marketing i Rynek 2001, nr 5

Smyczek S.: Lojalność konsumenta na rynku. Wybrane zagadnienia. AE w Katowicach, Katowice 2001

Smyczek S.: Modele zachowań konsumentów na rynku usług finansowych. AE w Katowicach, Katowice 2007

Stodulny P.: Analiza satysfakcji i lojalności klientów bankowych. CeDeWu Sp. z o.o., Warszawa 2006

Szafrańska M.: Lojalność klientów banków spółdzielczych jako czynnik przewagi konkurencyjnej. [W:] Uwarunkowania rynkowe konkurencyjności przedsiębiorstw, UWM w Olsztynie, Olsztyn 2008

Śliwerski M.: Nieuchwytny cel. O lojalności klienta indywidualnego wobec bank. Bank i Kredyt 1999, nr 10

Śliwińska K.: Lojalność konsumentów na rynku. W: Kształtowanie lojalności w działaniach marketingowych na wybranych rynkach. Red. K. Śliwińska. WAE w Katowicach, Katowice 2008

Urban W., Siemieniako D.: Lojalność klientów. Modele, motywacja, pomiar. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.