The image role In creating competitive position of banks

Main Article Content


Abstract
This paper presents bank image as an essential element of building competitive advantage. In the first part of the article the main tendencies on banking market have been described. Furthermore domestic and foreign scientific achievements in research on bank image is shown and significance of promotion in creating company image is described. It has been confirmed that because of increasing level of competition on Polish banking market the crucial question is how to determine the sources of adventage. It has been underlined the increasing role of marketing instruments in creating bank image.

Article Details

How to Cite
Szwacka-Mokrzycka, J. (2010). The image role In creating competitive position of banks. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (4(53), 278–286. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2010.4.53.65
References

Black S.: Public Relations. Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.

Budzyński W.: Public Relations. Zarządznie reputacją firmy. Wyd.: Poltext, Warszawa 1998.

Cenker E. M.: Public Relations. Wyd. Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2000.

Hajduk G.: Wizerunek jako wyznacznik pozycji konkurencyjnej współczesnej firmy. Transfer Wiedzy i działań innowacyjnych w obszarze agrobiznesu. Rzeszów 2007.

Rozwadowska B.: Public relations - teoria, praktyka, perspektywy. Wyd. Studio Emika, Warszawa 2002.

Sznajder A.: Sztuka promocji. S. Bussines Press, Warszawa 1995.

Szwacka-Mokrzycka J., Chudzian J.: Wizerunek jako podstawowe źródło przewagi konkurencyjnej. KEEKD, SGGW, Warszawa 2008.

Szwacka-Mokrzycka J.: Konkurencja w sektorze usług bankowych w Polsce. Raport wewnętrzny. SGGW, Warszawa 2009.

Wiktor J.W.: Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. PWN, Warszawa, 2001.

Satoła, Ł. (2009). Finansowe wspieranie budżetów gmin wybranymi funduszami strukturalnymi Unii Europejskiej. Roczniki Nauk Rolniczych, Seria G, Ekonomika rolnictwa 96(3), 58-66 (Crossref)

Satoła, Ł., Żmija, J. (2009). Wykorzystanie instrumentów polityki regionalnej Unii Europejskiej w jednostkach samorządu terytorialnego. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, (1), 91-101 (Crossref)

Wojewódzka A.: Instrumenty zarządzania strategicznego w gminach i ich rola w rozwoju lokalnym, [w]: red. Mickiewicz B., Rozwój lokalny - wykorzystanie instrumentów unijnych i regionalnych, Wyd. WEiOGŻ AR Szczecin, Szczecin 2005.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.