Komunikacja marketingowa w procesie współpracy międzysektorowej organizacji pozarządowej

Main Article Content

Edyta Rudawska
Marta Bloch


Słowa kluczowe : organizacje pozarządowe, współpraca międzysektorowa, komunikacja marketingowa
Abstrakt
Współpraca międzysektorowa jest złożonym procesem i dużym wyzwaniem dla NGO, począwszy od jej zainicjowania do realizacji postanowień porozumienia międzyorganizacyjnego. Często zachodzi ona w warunkach wirtualności. Kooperujące podmioty dzieli najczęściej pewien dystans przestrzenny. Warunki współpracy międzysektorowej organizacji pozarządowych wymagają zatem wdrażania narzędzi usprawniających komunikowanie się pomiędzy kooperantami oraz pomiędzy kooperantami a ich otoczeniem. Celem niniejszego artykułu jest ocena roli komunikacji marketingowej w procesie współpracy międzysektorowej organizacji pozarządowej.Podstawą rozważań prowadzonych w artykule jest przegląd literatury przedmiotu oraz badania pierwotne przeprowadzone wśród organizacji pozarządowych, organizacji publicznych i przedsiębiorstw z subregionu ostrołęckiego. Badania zostały przeprowadzone metodą wywiadu kwestionariuszowego w 2014 roku. Organizacje pozarządowe, posiadające doświadczenie współpracy międzysektorowej, podkreślały, że właśnie komunikacja marketingowa stanowi kluczową barierę w nawiązaniu i rozwoju współpracy. W artykule zaproponowano koncepcję procesu komunikacji marketingowej NGO na poszczególnych etapach współpracy międzysektorowej.

Article Details

Jak cytować
Rudawska, E., & Bloch, M. (2017). Komunikacja marketingowa w procesie współpracy międzysektorowej organizacji pozarządowej. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (17(66), 133–144. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2017.17.66.11
Bibliografia

Aniszewska G., Kultura organizacyjna w zarządzaniu, PWE, Warszawa 2007.

Blery E.K., Katseli E., Tsara N., Marketing for Non-profit Organization, International Review on Public and Nonprofit Marketing 2010, Vol. 7(1). (Crossref)

Bogacz-Wojtanowska E., Zdolności organizacyjne a współdziałanie organizacji pozarządowych, Instytut Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013.

Bryce H., The Public's Trust in Nonprofit Organizations: The Role of Relationship Marketing and Management, California Management Review 2007, Vol. 49(4), Summer. (Crossref)

Eriksson K., Strimling P., The Hard Problem of Cooperation, PLOS ONE, Vol. 7, July 2012. (Crossref)

Hatch M.J., Kostera M., Koźmiński A.K., Trzy oblicza przywództwa: Menedżer, Artysta, Kapłan, WAIP, Warszawa 2010.

Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 3.0, MT Biznes, 2010; P. Senkus, Marketing 3.0: The Challenge for Private, Public and Non-profit Sectors, Theoretical Approach, Rural Development 2013, Vol. 6(1). (Crossref)

Kozielski R., Biznes nowych możliwości. Czterolistna koniczyna - nowy paradygmat biznesu, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Warszawa 2013.

Nelson H., Involvement in Community Problems, The Public Relations Quarterly 1967, Vol. 12(3), Fall.

Piekarczyk A., Zimniewicz K., Myślenie sieciowe w teorii i praktyce, PWE, Warszawa 2010.

Postrzeganie współpracy z organizacjami pozarządowymi przez przedsiębiorstwa społecznie odpowiedzialne. Raport z badania, M. Karwacka, GoodBrand & Company Polska, Toruń 2013, (http://www.dobrybiznes.info/images/do_pobrania/Publikacje/wspolpraca_z_NGO_oczami_biznesu.pdf).

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.