SUSTAINABLE MARKETING MIX – THE BASIC ASSUMPTIONS

Main Article Content

Ewa Frąckiewicz
Edyta Rudawska
Małgorzata Wiścińska


Słowa kluczowe : marketing, zrównoważony rozwój, instrumenty marketingowe
Abstrakt
Rosnące znaczenie koncepcji zrównoważonego rozwoju znajduje swoje konsekwencje w polityce marketingowej współczesnych organizacji, zarówno na poziomie mikro jak i makro. W ostatnich latach pojawiła się koncepcja zrównoważonego marketingu. Koncentruje się ona na konieczności zaspokajania potrzeb z zyskiem, przy jednoczesnym tworzeniu, komunikowaniu i dostarczaniu wartości dla konsumentów, partnerów i społeczeństwa. Dążąc do kreowania wartości o charakterze społecznym, etycznym i/lub środowiskowym przy zachowaniu efektywności ekonomicznej marketing jest postrzegany jako aktywność umożliwiająca realizację koncepcji zrównoważonego rozwoju na poziomie przedsiębiorstwa. Artykuł wpisuje się w aktualną dyskusję na temat nowej koncepcji zarządzania, w tym koncepcji zarządzania marketingowego. Celem opracowania jest określenie wpływu koncepcji zrównoważonego rozwoju na charakter instrumentarium marketingowego oddziaływania współczesnych organizacji. Artykuł ma charakter przeglądowy i został przygotowany w oparciu o analizę najnowszej literatury przedmiotu.

Article Details

Jak cytować
Frąckiewicz, E., Rudawska, E., & Wiścińska, M. (2016). SUSTAINABLE MARKETING MIX – THE BASIC ASSUMPTIONS. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (15(64), 130–138. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2016.15.64.12
Bibliografia

Beltz B.F., Peattie K.: Sustainability marketing. A Global Perspective, Wiley, Chichester 2012

Ciesielski M.: Supply Chain Management, PWE, Warsaw 2011

Dąbrowska A., Gutkowska K.: Collaborative consumption as a new trend of sustainable consumption, Acta Scientiarum Polonorum Oeconomica, No. 14 (2)/2015

Emery B.: Sustainability Marketing, Pearson, London 2012

Hunt S.: Sustainable Marketing, Eguity, and Economic Growth: a Resource-Advantage Economic Freedom Approach, Journal of the Academy of Marketing Science Vol. 39, No. 1/2011 (Crossref)

Jakubczak A., Gotowska M.: The quality of work life and socially responsible actions directed at employees on the example of a service company, Acta Scientiarum Polonorum Oeconomica, Vol. 14, No. 1/2015

Martin D., Schouten J.: Sustainable Marketing, Prentice Hall, New York 2012

Mesjasz-Lech A.: Reasons of development of green supply chains, Logistics, No. 5/2014

Pabian A.: Product strategy in sustainable marketing activities in: Strategic choices in enterprises. Functional strategies, Urbanowska-Sojkin E. (ed.), EU Poznań, ZN No. 172/2011

Pabian A.: Sustainable prices as an element of the marketing mix, Marketing and Market, No. 4/2015

Rutkowski I.: Strategies of sustainable development of new products in the area of relationship technology-product-market, in Strategic choices in enterprises. Functional strategies, Urbanowska-Sojkin E. (ed.), EU Poznań, ZN No. 172/2011

Trojanowski T.: Sustainable Marketing Communications, Economics and Business Administration, No. 10/2013

Wolf I.: Corporate marketing activity conditions for sustainable development: Finance and Marketing Management Problems, ZN University of Szczecin, Szczecin No. 775/2013

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.