SUSTAINABLE MARKETING MIX – THE BASIC ASSUMPTIONS
Main Article Content
Słowa kluczowe
:
marketing, zrównoważony rozwój, instrumenty marketingowe
Abstrakt
Rosnące znaczenie koncepcji zrównoważonego rozwoju znajduje swoje konsekwencje w polityce marketingowej współczesnych organizacji, zarówno na poziomie mikro jak i makro. W ostatnich latach pojawiła się koncepcja zrównoważonego marketingu. Koncentruje się ona na konieczności zaspokajania potrzeb z zyskiem, przy jednoczesnym tworzeniu, komunikowaniu i dostarczaniu wartości dla konsumentów, partnerów i społeczeństwa. Dążąc do kreowania wartości o charakterze społecznym, etycznym i/lub środowiskowym przy zachowaniu efektywności ekonomicznej marketing jest postrzegany jako aktywność umożliwiająca realizację koncepcji zrównoważonego rozwoju na poziomie przedsiębiorstwa. Artykuł wpisuje się w aktualną dyskusję na temat nowej koncepcji zarządzania, w tym koncepcji zarządzania marketingowego. Celem opracowania jest określenie wpływu koncepcji zrównoważonego rozwoju na charakter instrumentarium marketingowego oddziaływania współczesnych organizacji. Artykuł ma charakter przeglądowy i został przygotowany w oparciu o analizę najnowszej literatury przedmiotu.
Article Details
Jak cytować
Frąckiewicz, E., Rudawska, E., & Wiścińska, M. (2016). SUSTAINABLE MARKETING MIX – THE BASIC ASSUMPTIONS. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (15(64), 130–138. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2016.15.64.12
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Maria Sławińska, Uwarunkowania zmian modeli biznesowych w handlu detalicznym , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 15(64) (2016)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Edyta Rudawska, Marta Bloch, Komunikacja marketingowa w procesie współpracy międzysektorowej organizacji pozarządowej , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 17(66) (2017)
- Edyta Rudawska, YOUNG CONSUMERS AS GROUP BUYING SERVICES’ CUSTOMERS , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 10(59) (2013)
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.