YOUNG CONSUMERS AS GROUP BUYING SERVICES’ CUSTOMERS
Main Article Content
Słowa kluczowe
:
Internet, zakupy grupowe w Europie, powiązania społeczne, studenci, Polska
Abstrakt
Obecnie, młodzi ludzie stają się coraz bardziej ważnymi uczestnikami procesów rynkowych. Jest to konsekwencją faktu, iż mają oni coraz większy wpływ na decyzje zakupowe podejmowane w rodzinie jak również dysponują coraz większą siłą nabywczą. Zachodzące zmiany gospodarcze i społeczne doprowadziły do ukształtowania się odmiennego typu młodego konsumenta, którego cechuje m.in. większa racjonalność w wyborach, potrzeba nawiązywania więzi społecznych, która zaspokajana jest przez tworzenie np. grup przyjaciół jak również uczestnictwo w różnorodnych formach integracji międzyludzkiej. Te tendencje stanowiły dobra podstawę do rozwoju nowego sposobu dokonywania zakupów, tzw. serwisów zakupów grupowych. Zakupy grupowe można zdefiniować jako zakupy dokonywane w grupie celem uzyskania rabatów z tytułu ilości zakupionych ofert. Głównym celem artykułu jest prezentacja wyników badań prowadzonych wśród studentów, nakierowanych na identyfikację zachowań zakupowych studentów na serwisach zakupów grupowych.
Article Details
Jak cytować
Rudawska, E. (2013). YOUNG CONSUMERS AS GROUP BUYING SERVICES’ CUSTOMERS. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (10(59), 598–606. Pobrano z https://pefim.sggw.edu.pl/article/view/1330
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Joanna Brzostek, Barbara Kowrygo, Analiza i ocena rynku czekolady w Polsce w latach 2005-2011 z uwzględnieniem zachowań starszych konsumentów , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 10(59) (2013)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Ewa Frąckiewicz, Edyta Rudawska, Małgorzata Wiścińska, SUSTAINABLE MARKETING MIX – THE BASIC ASSUMPTIONS , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 15(64) (2016)
- Edyta Rudawska, Marta Bloch, Komunikacja marketingowa w procesie współpracy międzysektorowej organizacji pozarządowej , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 17(66) (2017)
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.