Młodzi konsumenci jako klienci usług grupowych zakupów

Main Article Content

Edyta Rudawska


Słowa kluczowe : Internet, zakupy grupowe w Europie, powiązania społeczne, studenci, Polska
Abstrakt
Obecnie, młodzi ludzie stają się coraz bardziej ważnymi uczestnikami procesów rynkowych. Jest to konsekwencją faktu, iż mają oni coraz większy wpływ na decyzje zakupowe podejmowane w rodzinie jak również dysponują coraz większą siłą nabywczą. Zachodzące zmiany gospodarcze i społeczne doprowadziły do ukształtowania się odmiennego typu młodego konsumenta, którego cechuje m.in. większa racjonalność w wyborach, potrzeba nawiązywania więzi społecznych, która zaspokajana jest przez tworzenie np. grup przyjaciół jak również uczestnictwo w różnorodnych formach integracji międzyludzkiej. Te tendencje stanowiły dobra podstawę do rozwoju nowego sposobu dokonywania zakupów, tzw. serwisów zakupów grupowych. Zakupy grupowe można zdefiniować jako zakupy dokonywane w grupie celem uzyskania rabatów z tytułu ilości zakupionych ofert. Głównym celem artykułu jest prezentacja wyników badań prowadzonych wśród studentów, nakierowanych na identyfikację zachowań zakupowych studentów na serwisach zakupów grupowych.

Article Details

Jak cytować
Rudawska, E. (2013). Młodzi konsumenci jako klienci usług grupowych zakupów. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (10(59), 598–606. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.111
Bibliografia

Arnold, M. J. and Reynolds, K. E. (2003) Hedonic shopping motivations, Journal of Retailing, 79 (1), 77-95. (Crossref)

Babin, B. J., Daren, W. R. and Griffin, M. (1994) Work and/or fun: measuring hedonic and utilitarian shopping value, Journal of Consumer Research, 20 (4), 644-656. (Crossref)

Badzińska E., Konkurowanie przedsiębiorstw w segmencie młodych konsumentów, PWE, Warszawa 2011, pp. 48-51.

Baranowska - Skimina A., Polska gospodarka internetowa 2011, www.e-gospodarka dated 12th May 2011.

Consumers and the quality of web page, Millward Brown SMG/KRC, September 2011.

Kauffman R.J., Wang B., New buyer's arrival under dynamic pricing market microstructure: The case of group buying discounters on the Internet. Journal Management INFORM Systems 2001, 18 (2), pp. 157-188. (Crossref)

Klepka M., Group buying in CEE - one phenomenon with various development models, Gemius News Release, dated: 16th April 2012

Kowalska M., Wykorzystanie narzędzi marketing internetowego w budowaniu relacji z młodym konsumentem, unpublished MA thesis, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2012.

Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003, pp. 28-29.

Olejniczuk-Merta A., Rynek młodych konsumentów, Wyd. Delfin, Warszawa 2001, p. 43.

Over half of Polish people use the Internet on a regular basis, www.wirtualne media.pl dated 12th June 2012.

Rudawska E., Petljak K., Stulec I., 2012, Development of group buying in Poland, 1st International M-Sphere Conference For Multidisciplinarity In Science and Business, Book of Proceedings, eds. T. Vranesevic, D. Perucic, M. Mandic, B. Hudina, Dubrovnik, Croatia 4-6 October 2012

Sikorska K., Zakupy grupowe w Polsce 2011, E-gospodarka dated 12th February 2012.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.