Otwarte innowacje w małych i średnich przedsiębiorstwach. W kierunku zintegrowanego modelu współpracy
Main Article Content
Słowa kluczowe
:
otwarte innowacje, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP), model biznesowy, model współpracy
Abstrakt
Małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) na całym świecie odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu gospodarki. W obliczu postępujących zmian otoczenia, mniejsze firmy stoją przed ciągłym wyzwaniem rozwoju innowacji mających na celu podniesienie ich konkurencyjności. Nowe warunki stwarzają zapotrzebowanie na otwarte modele innowacji, które poprzez wymianę kapitału intelektualnego między firmą a jej otoczeniem umożliwiają wyjście poza tradycyjne postrzeganie organizacji. Coraz więcej zwolenników wśród MŚP zdobywa koncepcja otwartej innowacji, która przy ograniczonych zasobach mniejszych firm może stanowić drogę do skutecznego wzrostu innowacyjności. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie możliwości stosowania koncepcji otwartej innowacji wśród MŚP. W rozważaniach podjęto próbę wskazania miejsca MŚP w otwartych modelach współpracy oraz stworzenia modelu biznesowego jako kompozycji otwartych procesów innowacyjnych napływających, wypływających i mieszanych.
Article Details
Jak cytować
Zajkowska, M. (2017). Otwarte innowacje w małych i średnich przedsiębiorstwach. W kierunku zintegrowanego modelu współpracy . Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (17(66), 200–212. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2017.17.66.17
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Zygmunt Waśkowski, Determinanty decyzji zakupowych nabywców na rynku produktów sportowych , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 17(66) (2017)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Monika Zajkowska, Marketing zrównoważony jako czynnik wzrostu innowacyjności w małych i średnich przedsiębiorstwach , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 14(63) (2015)
- Ewa Białek, Monika Zajkowska, Witryna internetowa w komunikacji marketingowej nauczyciela akademickiego , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 10(59) (2013)