Main Article Content
Article Details
Argote L., Ingram P., 2000. Knowledge transfer: a basis for competitive advantage in firms. Organizational Behaviour and Human Decision Processes. (Crossref)
Barney J., Clark D., 2007. Resource-based Theory: Creating and Sustaining Competitive Advantage. Oxford University Press, NY. (Crossref)
Bogdanienko J., 2012. Nowe trendy w innowacjach. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 717, Ekonomiczne problemy usług Nr 93, Szczecin.
Chesbrough H., Crowther A.K., 2006. Beyond high tech: early adopters of open innovation in other industries, R&D Management, Vol. 36, No. 3. (Crossref)
Chesbrough H., 2003. Open Innovation: The New Imperative for Creating and Profiting from Technology, Harvard Business School Press, Boston.
Chesbrough, H., 2002. Making sense of corporate venture capital. Harvard Business Review, 4-11 (March).
Cohen W.M., Levinthal D.A., 1990. Absorptive Capacity: A New Perspective of Learning and Innovation. Administrative Science Quarterly, 35 (1), Special Issue: Technology, Organizations, and Innovation. (Crossref)
Dahlander L., Gann D.M., 2010. How open is innovation?, Research Policy, Vol. 39. (Crossref)
Dec D., 2011. Firmy typu spin off i spin out. Poradnik dla osób chcących założyć działalność gospodarczą. Szczecin.
Gassmann O., Enkel E., 2005. Open Innovation Forschung w: Gestaltung von Innovationssystemen, red. M. Weissenberger-Eib, Cactus Group Verlag, Kassel.
Gassmann O., 2006. Opening up the innovation process: towards an agenda, R&D Management, Vol. 36. (Crossref)
Grönlund J., Sjödin D.R., Frishammar J., 2010. Open innovation and the stage-gate process: a revised model for new product development, California Management Review, Vol. 52. (Crossref)
Henkel J., 2006. Selective revealing in open innovation processes: the case of embedded Linux. Research Policy. (Crossref)
Huizingh E.K.R.E., 2011. Open innovation: State of the art and future perspectives, Technovation, Vol. 31. (Crossref)
Kelly K., 2001. Nowe reguły nowej gospodarki. Dziesięć przełomowych strategii dla świata połączonego siecią, WIG-Press, Warszawa.
Knoke D., Kuklinski J., 1983. Network Analysis. Sage, LA.
Laursen K., Salter A., 2006. Open for innovation: the role of openness in explaining innovation performance among UK manufacturing firms. Strategic Management Journal 27. (Crossref)
Laursen K., Salter A.J., 2004. Searching high and low: what type of firms use universities as a source of innovation? Research Policy 33 (8). (Crossref)
Lecocq X., Demil B., 2006. Strategizing industry structure: the case of open systems in low tech industry. Strategic Management Journal. (Crossref)
Lee C., 2007. Strategic alliances influence on small and medium firm performance. Journal of Business Research. (Crossref)
Lichtenthaler U., 2009. Outbound open innovation and its effect on firm performance: examining environmental influences, R&D Management, Vol. 39, No. 4. (Crossref)
Lichtenthaler U., 2008. Open innovation in practice: an analysis of strategic approaches to technology transactions. IEEE Transactions on Engineering Management 55 (1). (Crossref)
Mowery D.C., 2009. Plus ca change: industrial R&D in the "third industrial revolution", Industrial and Corporate Change, Vol. 18. (Crossref)
Narula R., 2004. R&D collaboration by SMEs: new opportunities and limitations in the face of globalisation. Technovation. (Crossref)
Rigby D., Zook C., 2002. Open-market innovation. Harvard Business Review, 80 (89).
Rothaermel F.T., Deeds D.L., 2004. Exploration and exploitation alliance in biotechnology: a system of new product development. Strategic Management Journal 25 (3). (Crossref)
Sungjoo L., Gwangman P., Byungun Y., Jinwoo P., 2010. Open innovation in SMEs - An intermediated network model. Research Policy, 39. (Crossref)
Tapscott D., Williams A.D., 2008. Wikinomia. O globalnej współpracy, która zmienia wszystko, Wydawnictwo Akadamickie i Profesjonalne, Warszawa.
Vanhaverbeke W., Cloodt M., 2006. Open innovation in value networks. w: Chesbrough, H., Vanhaverbeke, W., West, J. (red.), 2006. Open Innovation: Researching a New Paradigm. Oxford University Press, NY.
Downloads
- Zygmunt Waśkowski, Determinanty decyzji zakupowych nabywców na rynku produktów sportowych , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 17(66) (2017)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
- Monika Zajkowska, Marketing zrównoważony jako czynnik wzrostu innowacyjności w małych i średnich przedsiębiorstwach , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 14(63) (2015)
- Ewa Białek, Monika Zajkowska, Witryna internetowa w komunikacji marketingowej nauczyciela akademickiego , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 10(59) (2013)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.