Determinanty współtworzenia wartości dla nabywców na rynku wydarzeń sportowych

Main Article Content

Zygmunt Waśkowski


Słowa kluczowe : wartość dla nabywców, współtworzenie wartości, rynek wydarzeń sportowych.
Abstrakt
Koncepcja współtworzenia wartości dla nabywców mimo, że jest przedmiotem licznych badań i dyskusji naukowych nadal wzbudza wiele kontrowersji. Brakuje jednomyślności w zakresie możliwości jej stosowania, wiele zagadnień wymaga dalszych, pogłębionych badań. Prezentowany artykuł ma charakter koncepcyjny, przedstawiono w nim uwarunkowania współtworzenia wartości na rynku wydarzeń sportowych oraz wskazano na związane z tym możliwości i ograniczenia. W wyniku przeprowadzonych analiz ustalono, że tworzenie wartości wydarzeń sportowych ma charakter kooperatywny, a w proces ten są zaangażowane trzy główne grupy podmiotów.

Article Details

Jak cytować
Waśkowski, Z. (2020). Determinanty współtworzenia wartości dla nabywców na rynku wydarzeń sportowych. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (23(72), 247–255. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2020.23.72.20
Bibliografia

Csikszentmihalyi M.,(1997), Finding Flow, Basic Books (Perseus Book Group), New York.

Czakon W. (2012), Sieci w zarządzaniu strategicznym, Wolters Kluwert business, Warsaw.

Doligalski T., (2013), Internet w zarządzaniu wartością klienta, Warszawa, ed. Szkoła Główna Handlowa in Warsaw.

Doyle P. (2003), Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa.

Event Management in Sport, Recreation and Tourism, ed. Mallen Ch., Adams L.J., (2013), Butterworth Heinemann, New York.

Hoyle H.L. (2008), Event Marketing, John Wiley & Sons Inc., New York, pp. 171-173.

Jung B., (1997) Kapitalizm postmodernistyczny, „Ekonomista”, No.5–6.

Kęsicka A., Kondycja polskiego prosumenta, w: Prosumpcja: pomiędzy podejściem apokaliptycznym a emancypującym, ed. P. Siuda P. and T. Żaglewski, (2014), Katedra Wydawnictwo Naukowe, Bydgoszcz.

Lozano Platonoff A., Sysko-Romańczuk S., (2004), Wartość dodana w zarządzaniu – próba zdefiniowania i operacjonalizacji pojęcia, Przegląd Organizacji, No.9. (Crossref)

Palmer A. (2010), Customer experience management: a critical review of an emerging idea, Journal of Services Marketing, No. 24. (Crossref)

Pope N., Turco D., (2001). Sport & Event. Marketing, The McGraw Hill, Rosewille.

Rupik K, (2010). Prosument w procesie planowania marketingowego. Szczecin: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego No. 608, „Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu”, No. 15.

Schwarz E.C., Hunter J.D., (2008), Sport Marketing, Burlington, Butterworth-Heinemann. (Crossref)

Skowron, S., (2013), Klient w sieci organizacyjnej, Difin, Warsaw.

Skowron, S., Skowron, Ł., (2012), Lojalność klienta a rozwój organizacji, Difin, Warsaw.

Verhoef P.C., Lemon K.N., Parasurman A., Roggeveen A., Tsiros M., Schlesinger L.A., (2009), Customer experience creation: Determinants; dynamics and management strategies, Journal of Retailing, No. 85. (Crossref)

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.