Main Article Content
Article Details
Albinsson P. A., Perera B. Y.: The rise of the sharing economy: exploring the challenges and opportunities of collabor ative consumption, ABC-CLIO, Santa Barbara 2018. (Crossref)
Breidbach C. F., Brodie R. J.: Engagement platforms in the sharing economy: Conceptual foundations and research directions, Journal of Service Theory and Practice, 27(4), 761-777, 2017. (Crossref)
Brief: Raport Ekonomia Współpracy w Polsce 2016. [Retrieved 2019-01-10] Available at: http://brief.pl/ekonomia_wspolpracy_w_polsce_2016_najnowszy_raport/.
Burgiel A.: Wspólna konsumpcja (collaborative consumption) jako alternatywna opcja dla konsumenta XXI wieku, Marketing i Rynek, nr 8 (CD), 1009-1014, 2014.
Burgiel A.: Postawy konsumentów wobec zachowań z zakresu konsumpcji wspólnej - czy ekonomia współdzielona ma szanse na upowszechnienie? Studia i Prace WNEiZ US, 43(3), 29-38, 2016. (Crossref)
Cohen M. J.: The Future of Consumer Society. Prospects for Sustainability in the New Economy, Oxford University Press, Oxford 2017. (Crossref)
Havas Worldwide Warsaw: Nowy typ konsumentów i gospodarka oparta na współdzieleniu. [Retrieved 2018-06-12] Available at: http://crnavigator.com/materialy/bazadok/389.pdf.
Karmann M.: The Rise of Collaborative Consumption on the Example of Couchsurfing, GRIN. Scholarly Research Paper, Verlag 2012.
Kolet-Iciek A.: Przetestowaliśmy dla Was miejskie rowery Wavelo! [Retrieved 2019-01-12] Available at: https://news.krakow.pl/przetestowalismy-dla-was-miejskie-rowery-wavelo.
Koźlak A.: Sharing economy jako nowy trend społeczno-gospodarczy. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 489, 171-182, Wrocław 2017. (Crossref)
Lee Z. W. Y., Chan T. K.H., Balaji M.S., Yee-Loong Chong A.: Why people participate in the sharing economy: an empirical investigation of Uber. Internet Research, 28(3), 829-850, 2018. (Crossref)
Lichtenthaler U.: Six princeples for shared management: a framework for the integrated economy, Journal of Business Strategy, 37(4), 3-11, 2016. (Crossref)
Olender-Skorek M.: Rosnące znaczenie współdzielenia we współczesnej gospodarce, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 255-267, Szczecin 2017.
PAP InfoBike.pl: Zimowi wojownicy z Krakowa - 40 tys. wypożyczeń Wawelo. [Retrieved 2019- 01-13] Available at: http://infobike.pl/zimowi-wojownicy-z-krakowa-40-tys-wypozyczenwawelo_ more_103153.html#.
Plewnia F., Guenther, E.: Mapping the sharing economy for sustainability research, Management Decision, 56(3), 570-583, 2018. (Crossref)
PwC Polska: (Współ)dziel i rządź! Twój nowy model biznesowy jeszcze nie istnieje. [Retrieved 2019-01-10] Available at: https://www.pwc.pl/pl/pdf/ekonomia-wspoldzielenia-1-raport-pwc.pdf.
PwC UK: Five steps to success in the sharing economy. [Retrieved 2019-01-10] Available at: https://www.pwc.co.uk/assets/pdf/five-steps-to-success-in-the-sharing-economy-report.pdf.
Schneider H.: Creative Destruction and the Sharing Economy. Uber as Disruptive Innovation, Edward Elgar Publishing, Northampton 2017. (Crossref)
Starman A. B.: The case study as a type of qualitative research, Journal of Contemporary Educational Studies, No 1, 28-43, 2013.
Sundararajan A.: The Sharing Economy. The End of Employment and the Rise of Crowd-Based Capitalism, The MIT Press, Cambridge 2016.
Swanborn P. G.: Case study research. What, why and how?, SAGE Publications Ltd., London 2010. (Crossref)
Sztokfisz B.: Gospodarka współdzielenia - pojęcie, źródła, potencjał. Zeszyty Naukowe UEK, 6(966), 89-103, 2017. (Crossref)
Yin R. K.: Applications of case study research, SAGE Publications Ltd., London 2012.
Yin R. K.: Studium przypadku w badaniach naukowych. Projektowanie i metody, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2015.
Zhu G., Kam K., Hudson S., Inside the sharing economy: Understanding consumer motivations behind the adoption of mobile applications, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 29(9), 2218-2239, 2017. (Crossref)
Ziobrowska J.: Sharing economy jako nowy trend konsumencki. [Retrieved 2019-01-20] Available at: http://repozytorium.uni.wroc.pl/dlibra/publication/84036/edition/79622/con tent?ref=desc.
Downloads
- Krystyna Świetlik, Tendencje w zachowaniach współczesnych konsumentów żywności , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 23(72) (2020)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.