Main Article Content
Celem zrównoważonego rozwoju jest zaspokajanie potrzeb obecnych pokoleń bez uszczerbku dla możliwości przyszłych pokoleń do zaspokojenia swoich potrzeb. W miarę globalizacji gospodarek pojawiają się nowe możliwości generowania dobrobytu i poprawy jakości życia poprzez handel, wymianę wiedzy oraz dostęp do technologii. Artykuł stanowi część bieżącego projektu naukowego realizowanego w naszym departamencie marketingu „VEGA nr 1/0951/12 Zrównoważony rozwój podmiotów w łańcuchu żywnościowym w warunkach rynku słowackiego.” W artykule wprowadzamy pojęcie zrównoważonego rozwoju w sektorze usług, takich jak ekoturystyka na rynku słowackim, poprzez definicję zrównoważenia oraz metody statystyczne stosowane w prognozowaniu wybranych danych, takich jak PKB w sektorze usług, eksport i import usług oraz ogólne prognozy dla słowackiej gospodarki usługowej.
Article Details
GLOBAL ECOTOURISM, 2013. [Online]. http://mekongtourism.org/website/wpcontent/uploads/downloads/2011/02/Fact-Sheet-Global-Ecotourism-IETS.pdf
KRETTER, Anton a kol.(2010). Marketing, 4. nezmenené vydanie. Nitra: Slovenská poľnohospodárska univerzita, 2010, 287 s. ISBN 978-80-552-0355-3
LUŠŇÁKOVÁ, Zuzana - KLEINOVÁ, Katarína. 2012. The place of corporate social responsibility and its activities in the retail firm management.In: Polityki europejskie. ISSN 2081-3430. Vol. 56, no. 7, s. 53-61
MARIN, Lucian E. 2013. A new world: sustainability and the service sector. http://equilblog.wordpress.com/2012/01/27/a-new-world-sustainability-and-the-service-sector/#comments
MEHL, Horst - HORSKÁ, Elena. 2012. Sustainable farming and new perspectives for the farmer as energy-manager for power-supply from biogas-reactor coupled with CHP. In Zrównoważone rolnictwo I nowe perspektywy dla rolnika jako menedżera energii odpowiedzialnego za zasilanie z reaktora biogazu połączonego z elektrociepłownią. In: Roczniki ekonomii rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich. ISSN 0080-3715. Vol. 99 no. 3, s. 77-84 (Crossref)
RUBLIKOVA, Eva. 2007. Analýza časovych radov.Iura Edition, 2007, s.207. ISBN 978-80-8087-139-2
ŠČEPKOVÁ, Eva. 2013. Ekologický cestovný ruch na Slovensku. In časopis TOPHotelierstvo. Vyd. Media/ ST s.r.o. Žilina, 2013. pg. 157-161. ISBN 978-80-89532-11-7
URLAUB, Julie. 2011. Can Service Industries Benefit from Sustainability? [online].http://blog.taigacompany.com/blog/sustainability-business-life-environment/can-service-industriesbenefit-from-sustainability
WILSON, Alan et.al. 2008. Services Marketing - Eco Tourism International. McGraw-Hill, Berkshire, 2008. First European edition. pg. 623. ISBN-13 978-0077-10-7956, ISBN-10 0077-10795-6.
Downloads
- Katarzyna Oleszczyk, Rola i znaczenie środowiska rodzinnego w kształtowaniu postaw konsumenckich dzieci , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 10(59) (2013)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
- Johana Paluchová, THE NEW APPROACH ON FOOD QUALITY: AN IMPORTANT FACTOR ON CONSUMER BEHAVIOR AND TRENDS IN FOOD QUALITY , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 8(57) (2012)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.