Rola i znaczenie środowiska rodzinnego w kształtowaniu postaw konsumenckich dzieci

Main Article Content

Katarzyna Oleszczyk


Słowa kluczowe : socjalizacja konsumencka, dziecko jako konsument, postawy konsumenckie, rodzina
Abstrakt
Artykuł porusza kwestię kształtowania postaw konsumenckich u dzieci. Wiele środowisk i instytucji ma wpływ na to, w jaki sposób odnosimy się do kwestii konsumpcji. Jednym ze środowisk, które w najtrwalszy sposób kształtują nasze postrzeganie świata jest rodzina. W rodzinie także zachodzi proces zwany socjalizacją konsumencką, gdzie jesteśmy przygotowywani do roli konsumenta.

Article Details

Jak cytować
Oleszczyk, K. (2013). Rola i znaczenie środowiska rodzinnego w kształtowaniu postaw konsumenckich dzieci. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (10(59), 514–526. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.103
Bibliografia

Carlson L., Grossbart S., Walsh A.: "Mothers' Communication Orientation and Consumer-Socialization Tendencies" w: Journal of Advertising vol. 13 No. 3, 1990 (Crossref)

Chaffe et al. "Parental Influences on Adolescent Media Use" Amercian Behavioral Scientist vol 14, January - February 1971, s. 331 w: R.L. Moore, G.P. Moshis: "Family Communication Patterns and Consumer Socialization" s. 7.(tłum. Własne)

Ekström K.M. "Consumer socialization revisted" w: Research of Consumer Behavior" vol.10, 2006),

Grygielski M. "Style komunikacji rodzicielskiej a identyfikacja dzieci z rodzicami" tow. Nauk. KUL, Lublin 1999, s. 73, za: Norton, Pettergrew 1977, s.206

Lutyński J, "Metody badań społecznych. Wybrane zagadnienia". ŁTN Łódź 2000; s. 138

Moschis, Moore "Family Communication Patterns and Consumer Socialization", s. 9 - "Family communication Measures".

Olejniczuk-Merta A. "Młodzi konsumenci w procesach transformacji rynkowej" s.48, za: G. Antonides, W.F. van Raaij, "Zachowania konsumentów. Podręcznik akademicki" Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2003, s.24

Oleszczyk"K." Od lovemark do "adoremark" - socjalizacja konsumencka dzieci i młodzieży wyzwaniem dla marketingu XXI wieku" w publ. konferencyjnej "Kontrowersje wokół marketingu" 2013

Roedder John D. "Consumer socialization of Children: A retrospective Look at Twenty - Five Years of Research" s. 183-184; w: "Journal of Consumer Research", vol.26, December 1999 (Crossref)

Schiffman L.G.i współaut "Consumer Behaviour - Global edition", 2010

Ward. S. "Consumer socialization", w: Journal of Consumer Research, vol.1 (September) 1974, s.1-14 (Crossref)

http://uokik.gov.pl/moje_konsumenckie_abc.php ; wejście z dnia 8.01.2013

Podstawa programowa z komentarzami Tom 4. Edukacja historyczna i obywatelska w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum, s. 128-129, http://www.womgorz.edu.pl/files/File/Doradztwo_metodyczne/Podstawa%20programowa%20z%20komentarzami.%20Edukacja%20historyczna%20i%20obywatelska.pdf (wejście z dn. 20.02.2013)

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.