Consumer Attitudes versus Globalization: Economic, Marketing Management, and Tourist Components. Pomorze 2013

Main Article Content

Janusz Feczko

Abstract
The research on consumer attitudes of the inhabitants of Pomorze (Poland 2013) has specified their future behaviour as being co-formed by globalization. The following were determined: underestimation of knowledge, education, and human resources, incomplete understanding of innovative economic development. The results of the research maybe useful in the further management of the region, the economic sectors, the business enterprises. For determining selected areas for operations and management decisions criteria, planning, consumer education and marketing communications.

Article Details

How to Cite
Feczko, J. (2013). Consumer Attitudes versus Globalization: Economic, Marketing Management, and Tourist Components. Pomorze 2013 . The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (9(58), 148–160. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.9.58.12
References

Długookresowa strategia rozwoju kraju Polska 2030.Trzecia fala nowoczesności, Monitor Polski, 1. III. 2013.

European Competitiveness Report 2012. Reaping the benefits of globalization, EU, SWD III.2013.

Feczko J. Globalizacja a region Mazowsze 2011 - aspekty ekonomiczne, zarządcze i turystyczne, PK WNE, Koszalin 16/2013.

Friedman T. Lexus i drzewo oliwne. Zrozumieć globalizację, Rebis, Poznań 2001.

Jagas J. Globalny kryzys zarządzania, UJK, Kraków 2013.

Kaczmarczyk S. Badania marketingowe, Metody i techniki, PWE, Warszawa 2002.

Pierwsze kroki na rynku pracy. Międzynarodowe badania studentów i absolwentów, Deloitte, Warszawa 2013.

Strategia rozwoju kapitału ludzkiego (projekt), MPiPS, Warszawa 2013.

Strategia rozwoju województwa zachodniopomorskiego do roku 2020, UM, Szczecin 2005.

Stiglitz J. Globalizacja, PWN, Warszawa 2013.

Światowy G. Pomiar zmiennych jakościowych, w pzb: Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, pod red. K.Mazurek, Wyd. AE Wrocław, Wrocław 1999.

Ziemiec G. Trzy fale globalizacji, Aspra, Kraków 2013.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.