Main Article Content
Article Details
Baruk A., A. Iwanicka: Prosumpcja jako trend konsumencki w opiniach potencjalnych prosumentów, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 41/ 2015 (Crossref)
Bednarz J.: Prosumpcja jako rezultat zmian zachodzących w zachowaniach konsumentów na przykładzie przemysłu spożywczego. Studia Oeconomica Posnaniensia, vol. 5, 1/2017 (Crossref)
Brodie R.J., L.D. Hollebeek, B. Jurić. A. Ilić: Customer engagement: conceptual domain, fundamental propositions, and implications for research, Journal of Service Research, 14(3)/2011 (Crossref)
Bywalec Cz.: Konsumpcja a rozwój gospodarczy i społeczny. C.H. Beck, Warszawa, 2010
Hajduk M.T., T. Zalega: Zachowania prosumpcyjne polskich konsumentów na rynku produktów żywnościowych, Zarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie, nr 2(17)/2013
Henard D., P. Dacin: Reputation for Product Innovations: Its Impact on Consumers. Product Development & Management Association, 27/2010 (Crossref)
Jung, B.: Kapitalizm postmodernistyczny, Ekonomista, 5-6/1997
Kumar V., L. Aksoy, B. Donkers, R. Venkatesan, T. Wiesel, S. Tillmanns: Undervalued or Overvalued Customers: Capturing Total Customer Engagement Value, Journal of Service Research, 13(3)/2010 (Crossref)
Lazaridis P., A.C. Drichoutis: Food Consumption Issues in the 21st Century, [w:] Soldatos, P., Rozakis, S., (red.) The Food Industry in Europe, Agricultural University of Athens, Athens 2005
Lemanowicz M., J. Szwacka-Mokrzycka: Identification of leading consumer trends on the food market, [w:] Economic Science for Rural Development. Proceedings of the International Scientific Conference, vol. 51/2019, Jelgava, Latvia (Crossref)
Lindstrom M.: Zakupologia. Prawdy i kłamstwa o tym, dlaczego kupujemy, Wydawnictwo Znak, Kraków 2009
Luboińska M.: Reakcje i oczekiwania w wybranych grupach konsumentów wobec nowego produktu na rynku żywności funkcjonalnej, Studia Oeconomica Posnaniensia, 12(6)/2018 (Crossref)
Miotti L., F.Sachwald: Cooperative R&D: why and with whom? An integrated framework of analysis. Research Policy, 32/2003 (Crossref)
Mitręga M.: Koncepcja produktów systemowych a prosumpcja. Studia Ekonomiczne, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 262/2016
Olejniczuk-Merta A.: Konsumpcja w innowacyjnej gospodarce, Konsumpcja i Rozwój, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, 1/2011
Sowa I.: Determinanty zróżnicowań zachowań prosumenckich młodych konsumentów, Studia Ekonomiczne, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 231/2015
Szulc E.: Prosumpcja jako aktywność współczesnych konsumentów - uwarunkowania i przejawy, Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 31/2013
Tapscott D., A. Williams: Wikonomia. O globalnej współpracy, która wszystko zmienia. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008
Toffler A.: The Third Wave, Bantam Books, Toronto, 1981
Toffler A.: Trzecia fala, PIW, Warszawa, 1986
Troye S.V., M. Supphellen, A. Jakubanecs: The Consumer as a Co-Producer and Prosumer: Convenience Food Marketing. In: Rudolph T., Schlegelmilch B., Bauer A., Franch J., Meise J. (eds) Diversity in European Marketing. Gabler 2012 (Crossref)
Vivek S.D., S.E. Beatty, R.M. Morgan: Customer engagement: Exploring customer relationships beyond purchase, The Journal of Marketing Theory and Practice, 20(2)/2012 (Crossref)
Wolny R.: The development of prosumption on the Polish e-services market. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, 22(71)/ 2019 (Crossref)
Zalega T.: Nowe trendy i makrotrendy w zachowaniach konsumenckich gospodarstw domowych w XXI wieku. Konsumpcja i Rozwój, 2(5)/2013
Zomerdijk L. G., Ch.A. Voss: Service Design for Experience-Centric Services, Journal of Service Research, 13(1)/2010 (Crossref)
https://socialmediasocjologia.wordpress.com/2014/05/19/wymysl-nowy-smak-lays/,(dostęp: 15.02.2020)
http://warianty.zywiec.com.pl/, (dostęp: 15.02.2020)
http://rynekkawy.pl/klienci-wybierali-ka/, (dostęp: 15.02.2020)
Downloads
- Kamil Decyk, PRODUCTION POTENTIAL OF SERVICE SECTOR IN EU MEMBER STATES , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 24(73) (2020)
You may also start an advanced similarity search for this article.
- Marzena Lemanowicz, THE ROLE OF PROMOTION IN CREATING THE IMAGE OF A REGION – INSTRUMENTS, TOOLS, TRENDS. THE EXAMPLE OF THE ŚWIĘTOKRZYSKIE VOIVODESHIP , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 18(67) (2017)
- Marzena Lemanowicz, Joanna Szwacka-Mokrzycka, INNOVATION ACTIVITIES OF FOOD INDUSTRY ENTERPRISES , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 12(61) (2014)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.