Promocja jako część marketing-mixu i jej zastosowanie w działalności przedsiębiorstwa

Main Article Content

Michał Roman
Łukasz Zgiep


Słowa kluczowe : promocja, marketing-mix, przedsiębiorstwa spożywcze
Abstrakt
W artykule zaprezentowano koncepcję marketingu-mix w działalności przedsiębiorstw produkcyjnych. W ramach tej idei można wyszczególnić, co najmniej cztery podstawowe składniki: produkt, promocję, dystrybucję oraz cenę. Każdy element może być brany pod uwagę w większym lub mniejszym stopniu podczas działalności gospodarczej przedsiębiorstwa, ale zawsze stanowi istotę marketingu. Dla osiągnięcia określonego celu firmy, stosować należy różne kombinacje narzędzi i działań marketingowych zmierzających do osiągnięcia maksymalnego zysku czy sprzedaży. W artykule podjęto próbę charakterystyki działań marketingowych dwóch firm spożywczych (case study).W pracy skupiono uwagę na działalności promocyjnej i jej znaczeniu w sferze marketingu, na przykładzie przedsiębiorstw Agros Nova oraz Frito-Lay.

Article Details

Jak cytować
Roman, M., & Zgiep, Łukasz. (2013). Promocja jako część marketing-mixu i jej zastosowanie w działalności przedsiębiorstwa. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (9(58), 416–424. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.9.58.36
Bibliografia

Baran J.: Metody uzupełniania zapasów w spółdzielni mleczarskiej - stadium przypadku, Roczniki Naukowe SERiA, t. XI, z. 1, 2009.

J. Altkorn, Podstawy marketingu. Wydaw. Instytut Marketingu, Kraków, 2003, s. 11.

M. Burk, Essential Guide to marketing planning. Pearson Prentice Hall, Harlow, 2010, s. 24.

B. Dobiegała-Korona, Kompozycja promocji. CIM, Warszawa, 1997, s. 34.

L. Garbarski, Rutkowski I., Wrzosek W.: Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. PWE, Warszawa, 1996, s. 51-52.

S. Hollensen, Global marketing. A decision - oriented approach. Pearson Prentice Hall, Harlow, 2011, s. 7.

J. Kall, Promocja sprzedaży. Czyli jak sprzedać więcej. Wydawnictwo Business Press Ltd., Warszawa, 1995, s. 12-13.

P. Kotler, Armstrong G., Wong V., Saunders J., Principles of marketing. Fifth European Edition. Pearson Prentice Hall, Harlow, 2008, s. 6-7.

P. Kotler, Keller K.L., Marketing. Rebis, Poznań, 2012, s. 5.

T. Kramer, Podstawy marketingu. PWE, Warszawa, 1996, s. 8.

T. Sztucki, Marketing. Sposób myślenia. System działania. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa, 1996, s. 47.

S. Ślusarczyk, Marketing. Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów, 1995, s. 21-22.

M. J. Thomas, Podręcznik marketingu. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 1998, s. 9.

A. Wiśniewski, Marketing. Istota techniki. CIM, Warszawa, 1996, s. 29.

B. Żurawik, Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie. PWE, Warszawa, 1996, s. 9.

Raport firmy Nielsen dotyczący rynku SNNN I półrocze 2009 r. Badanie rozpoznawalności marek przekąsek słonych, Millward Brown, 2011.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.