Promotion as part of the marketing mix and its application in enterprise activities

Main Article Content

Michał Roman
Łukasz Zgiep


Keywords : promotion, marketing-mix, food industry
Abstract
Article presents the concept of marketing-mix in manufacturing companies. Under this idea, it is possible to specify at least four basic components: product, promotion, distribution and price. Each element could be taken into account to a greater or lesser degree in business operations, but it is always the essence of marketing. It is understood that in order to achieve a particular purpose companies have to use various combinations of tools and marketing activities to achieve maximum profit or sales. This article attempts to characteristics of the two companies marketing food products (case study). The study focuses attention on promotional activities and its importance in the field of marketing, for example, two companies Agros Nova and Frito-Lay.

Article Details

How to Cite
Roman, M., & Zgiep, Łukasz. (2013). Promotion as part of the marketing mix and its application in enterprise activities . The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (9(58), 416–424. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.9.58.36
References

Baran J.: Metody uzupełniania zapasów w spółdzielni mleczarskiej - stadium przypadku, Roczniki Naukowe SERiA, t. XI, z. 1, 2009.

J. Altkorn, Podstawy marketingu. Wydaw. Instytut Marketingu, Kraków, 2003, s. 11.

M. Burk, Essential Guide to marketing planning. Pearson Prentice Hall, Harlow, 2010, s. 24.

B. Dobiegała-Korona, Kompozycja promocji. CIM, Warszawa, 1997, s. 34.

L. Garbarski, Rutkowski I., Wrzosek W.: Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. PWE, Warszawa, 1996, s. 51-52.

S. Hollensen, Global marketing. A decision - oriented approach. Pearson Prentice Hall, Harlow, 2011, s. 7.

J. Kall, Promocja sprzedaży. Czyli jak sprzedać więcej. Wydawnictwo Business Press Ltd., Warszawa, 1995, s. 12-13.

P. Kotler, Armstrong G., Wong V., Saunders J., Principles of marketing. Fifth European Edition. Pearson Prentice Hall, Harlow, 2008, s. 6-7.

P. Kotler, Keller K.L., Marketing. Rebis, Poznań, 2012, s. 5.

T. Kramer, Podstawy marketingu. PWE, Warszawa, 1996, s. 8.

T. Sztucki, Marketing. Sposób myślenia. System działania. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa, 1996, s. 47.

S. Ślusarczyk, Marketing. Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów, 1995, s. 21-22.

M. J. Thomas, Podręcznik marketingu. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 1998, s. 9.

A. Wiśniewski, Marketing. Istota techniki. CIM, Warszawa, 1996, s. 29.

B. Żurawik, Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie. PWE, Warszawa, 1996, s. 9.

Raport firmy Nielsen dotyczący rynku SNNN I półrocze 2009 r. Badanie rozpoznawalności marek przekąsek słonych, Millward Brown, 2011.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.