Media społecznościowe w strategii public relations miast

Main Article Content

Małgorzata Koszembar-Wiklik


Słowa kluczowe : social media, public relations miast, wizerunek miast
Abstrakt
Miasto, które chce odnieść sukces rynkowy, musi komunikować się z obecnymi i potencjalnymi klientami, czego efektem będzie ukształtowanie się określonego wizerunku w jego otoczeniu. Rozwój nowych mediów oraz zmiany kulturowe związane z technologią Web 2.0, zmieniają również sposoby i narzędzia komunikacji wykorzystywane przez miasta. Portale społecznościowe dają ogromne możliwości rozprzestrzeniania informacji i budowania wizerunku marki. Media społecznościowe wpisują się w strategię public relations wielu miast jako element prawie obowiązkowy. W tekście wskazano przede wszystkim na wykorzystanie portali społecznościowych w strategii PR miast.

Article Details

Jak cytować
Koszembar-Wiklik, M. (2013). Media społecznościowe w strategii public relations miast. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (10(59), 361–370. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.89
Bibliografia

Czornik M., Promocja miasta, wyd. Akademii Ekonomicznej, Katowice 2005

Davis A., Wszystko, co powinieneś wiedzieć o PR, odpowiedzi na 500 najważniejszych pytań, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2005,

Florek M., Podstawy marketingu terytorialnego, wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006

Goban - Klas T., Public relations, czyli promocja reputacji, Pojęcia, definicje, uwarunkowania, Business Pres, Warszawa 1997

Goban-Klas T.., Od 3M do 3R czyli od mediów masowych, marketingu manipulacji do relacji, rynku i rozmowy. W: Goban-Klas T. (red.), Komunikacja marketingowa - kształtowanie społeczeństwa konsumpcyjnego?, Wyższa Szkoła Handlowa, Radom 2006

Iwankiewicz - Rak B., Public relations w instytucjach publicznych i organizacjach pozarządowych, w: J. Olędzki, D. Tworzydło (red. naukowi), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, PWN, Warszawa 2006

Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006

Kaznowski D., Nowy marketing, VFP Communications Sp. z o.o.,Warszawa 2008

Knecht Z., Public relations w administracji publicznej, wyd. C.H. Beck, Warszawa 2006

Maćkowska R., Znaczenie kreowania wizerunku samorządu terytorialnego, w: E. Hope (red.), Public relations instytucji użyteczności publicznej, SPG, Gdańsk 2005

Markowski T., Zarządzanie rozwojem miast, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999

Sekuła A. Marketing terytorialny, w: Z. Strzelecki (red.), Gospodarka regionalna i lokalna, PWN, Warszawa 2008

Sekuła, A. Sekuła, Marketing terytorialny, w: Z. Strzelecki (red.), Gospodarka regionalna i lokalna, PWN, Warszawa 2008

Sikora R., Public relations jako forma komunikowania w gminie, [W]: Dobek-Ostrowska, Podstawy komunikowania społecznego, Astrum, Wrocław 2004

Stanowicka - Traczyk A., Kształtowanie wizerunku miasta na przykładzie miast polskich, Oficyna wydawnicza Branta, Bydgoszcz - Olsztyn 2008

Treadaway Ch., Smith M., Godzina dziennie z Facebook marketingiem, Helion, Gliwice 2010

Zacher, L. W., Transformacja społeczeństwa konsumpcyjnego- między techniką a kulturą, [w:], Kultura a rynek, S. Partycki (red.), Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin 2008

http://www.portalsamorzadowy.pl/komunikacja-spoleczna/kryzysowa-promocja-miastw-2013-roku,45534.html

http://nowymarketing.pl/a/768,polskie-miasta-w-social-media-badanie-sotrender

http://infosocialmedia.blogspot.com/2013/01/wykorzystanie-mediowspoecznosciowych-w.html

http://megafoni.pl/raport

http://marketing-news.pl/message.php?art=36781 (dostęp, 02.03.2013)

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.