Media społecznościowe w strategii public relations miast

Main Article Content

Małgorzata Koszembar-Wiklik


Keywords : social media, interactive marketing, PR cities, image cities
Abstract
The city, which wants to be successful has to communicate with the current and potential clients to develop the adequate image in the environment. The development of the new media and the cultural changes due to Web 2.0 technology makes the changes in ways methods and means uses by the cities. Social networking makes powerful opportunities to spread information and image building. Social media fits in the cities’ public relations strategy as an almost compulsory factor. The use of the social networking in the cities’ PR is the main subject in the article.

Article Details

How to Cite
Koszembar-Wiklik, M. (2013). Media społecznościowe w strategii public relations miast. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (10(59), 361–370. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.89
References

Czornik M., Promocja miasta, wyd. Akademii Ekonomicznej, Katowice 2005

Davis A., Wszystko, co powinieneś wiedzieć o PR, odpowiedzi na 500 najważniejszych pytań, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2005,

Florek M., Podstawy marketingu terytorialnego, wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006

Goban - Klas T., Public relations, czyli promocja reputacji, Pojęcia, definicje, uwarunkowania, Business Pres, Warszawa 1997

Goban-Klas T.., Od 3M do 3R czyli od mediów masowych, marketingu manipulacji do relacji, rynku i rozmowy. W: Goban-Klas T. (red.), Komunikacja marketingowa - kształtowanie społeczeństwa konsumpcyjnego?, Wyższa Szkoła Handlowa, Radom 2006

Iwankiewicz - Rak B., Public relations w instytucjach publicznych i organizacjach pozarządowych, w: J. Olędzki, D. Tworzydło (red. naukowi), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, PWN, Warszawa 2006

Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006

Kaznowski D., Nowy marketing, VFP Communications Sp. z o.o.,Warszawa 2008

Knecht Z., Public relations w administracji publicznej, wyd. C.H. Beck, Warszawa 2006

Maćkowska R., Znaczenie kreowania wizerunku samorządu terytorialnego, w: E. Hope (red.), Public relations instytucji użyteczności publicznej, SPG, Gdańsk 2005

Markowski T., Zarządzanie rozwojem miast, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999

Sekuła A. Marketing terytorialny, w: Z. Strzelecki (red.), Gospodarka regionalna i lokalna, PWN, Warszawa 2008

Sekuła, A. Sekuła, Marketing terytorialny, w: Z. Strzelecki (red.), Gospodarka regionalna i lokalna, PWN, Warszawa 2008

Sikora R., Public relations jako forma komunikowania w gminie, [W]: Dobek-Ostrowska, Podstawy komunikowania społecznego, Astrum, Wrocław 2004

Stanowicka - Traczyk A., Kształtowanie wizerunku miasta na przykładzie miast polskich, Oficyna wydawnicza Branta, Bydgoszcz - Olsztyn 2008

Treadaway Ch., Smith M., Godzina dziennie z Facebook marketingiem, Helion, Gliwice 2010

Zacher, L. W., Transformacja społeczeństwa konsumpcyjnego- między techniką a kulturą, [w:], Kultura a rynek, S. Partycki (red.), Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin 2008

http://www.portalsamorzadowy.pl/komunikacja-spoleczna/kryzysowa-promocja-miastw-2013-roku,45534.html

http://nowymarketing.pl/a/768,polskie-miasta-w-social-media-badanie-sotrender

http://infosocialmedia.blogspot.com/2013/01/wykorzystanie-mediowspoecznosciowych-w.html

http://megafoni.pl/raport

http://marketing-news.pl/message.php?art=36781 (dostęp, 02.03.2013)

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.