Stosunek konsumentów rynku IT do zależnych i niezależnych internetowych źródeł informacji zakupowej

Main Article Content

Marcin Gąsior


Słowa kluczowe : zachowanie konsumenta, źródła informacji, segmentacja
Abstrakt
Zachowanie konsumenta, czyli wszelka aktywność podejmowana w trakcie nabywania, użytkowania i pozbywania się dóbr i usług, jest kształtowane i warunkowane przez szereg czynników, zarówno zewnętrznego, jak i wewnętrznego charakteru. Jednym z najważniejszych z nich jest płynąca z otoczenia informacja, umożliwiająca w szczególności ocenę alternatyw oraz dokonanie wyboru. W obrębie niniejszego artykułu, w oparciu o przeprowadzone badanie konsumentów rynku IT, poddano dyskusji postrzeganie przez potencjalnych nabywców różnych, dostępnych form informacji, skłonność do ich wykorzystania, a także kryteria oceny przydatności. W oparciu o przedstawione zmienne podjęta została także próba klasyfikacji konsumentów – wyodrębnienia grup o zbliżonym stosunku do informacji zakupowej.

Article Details

Jak cytować
Gąsior, M. (2013). Stosunek konsumentów rynku IT do zależnych i niezależnych internetowych źródeł informacji zakupowej. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (10(59), 205–213. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.75
Bibliografia

Antonides G., van Raaij W.F.: Zachowanie konsumenta. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2001

Blackwell R.D., Miniard P.W., Engel J.F.: Consumer behavior, 9th edition. Harcourt College Publishers, 2001

Churchill G.A.: Badania marketingowe. Podstawy Metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002.

Eppler M. J.: Managing Information Quality, Springer, 2006 (Crossref)

Gąsior M.: Czynniki wpływające na wybór przez konsumenta miejsca dokonania zakupu produktów rynku IT, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, Nr 25, Szczecin 2012

Hoyer W.D., MacInnis D.J.: Consumer behavior. Houghton Mifflin Company, 2004

Jachnis A., Psychologia konsumenta i reklamy, Oficyna Wydawnicza "Branta", 1998

Kahn B. K., Strong D. M., Wang R. Y.: Information quality benchmarks: product and service performance. Communications of the ACM, volume 45, 2002 (Crossref)

Kotler P., Keller K.: Marketing management, 12th edition. Pearson Prentice Hall, 2006

Maison D., Noga-Bogomilski A. (red.): Badania marketingowe. Od teorii do praktyki. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2007

Rudnicki L.: Zachowanie konsumentów na rynku, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2000

Stanisz A.: Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem Statistica PL na przykładach z medycyny. Tom 3. Analizy wielowymiarowe, StatSoft, 2007

Tyszka T. (red): Psychologia Ekonomiczna. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004

Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach i gospodarstwach domowych w 2009r. (tablice), Główny Urząd Statystyczny, 2010, [dostęp 7.07.2010]

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.