Eko marketing w rolnictwie i bariery sprzedaży żywności ekologicznej

Main Article Content

Zdenka Kádeková
Anton Kretter

Abstrakt

Eko-rolnictwo opiera się na podejściu biologicznym, w którym natura jest zjednoczoną całością. Jego celem jest zrównoważony i ekologicznie zrównoważony system rolniczy produkujący żywność wysokiej jakości, chroniący i wykorzystujący zasoby naturalne i krajobrazy w sposób zrównoważony. Produktem rynkowym eko-rolnictwa jest żywność organiczna. Jej udane zastosowanie na rynku jest zniekształcone przez działanie barier w jej konsumpcji oraz barier jakości, ceny, sytuacji, nawyków, motywacji, informacji i zaufania. Do pokonania tych barier przyczynia się aktywne wykorzystanie narzędzi eko-marketingu. [tłum. LW]

Article Details

Jak cytować
Kádeková, Z., & Kretter, A. (2013). Eko marketing w rolnictwie i bariery sprzedaży żywności ekologicznej. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (10(59), 394–401. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.92
Bibliografia

HORSKÁ, E. -URGEOVÁ, J. - PROKEINOVÁ, R. 2011. Consumers´ Food Choice and Quality Perception: Comparative Analysis of Selected Central European Countries. In Agricultural Economics International Scientific Magazine, Volume 57 (2011) No. 10 493-499 p. Praha, 2011: Ústav zemědělských a potravinářských informací. ISSN: 0139-570X. (Crossref)

KRETTER, A. 2005. Marketing ekologického poľnohospodárstva a ekoproduktov. Nitra: SPU, 2005, 90 p. ISBN: 80-8069-620-9.

KRETTER,A. 2006. Ekomarketing a poľnohospodárstvo. In: Zborník z vedeckého seminára Ekologické poľnohospodárstvo ako súčasť enviromentálneho programu. Nitra: SPU, 2006. p. 67- 70. ISBN: 80-8069-719-1.

KRETTER, A.- MURA, L. 2006. Labelling of ecological foodstuffs questions and advantages. In 10th International Scientific Days of Agricultural Economics Agráralkalmazkodás a váttozó gazdasághos. Gyongyos: Karoly Robert College, 2006, p.1-4. ISBN 963 229 623 0.

NAGYOVÁ, Ľ. et al. 2012 Trendy v spotrebiteľskom správaní na trhu potravinárskych produktov SR. Nitra:SPU, 2012, 83 p. ISBN 978-80-552-0899-2.

VICEN, M. 2010. Cenová politika. In: Kretter, A. et al. Marketing, 4. vyd. Nitra: SPU, 2010. P. 179-209. ISBN: 978-80-552-0355-3.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.