Main Article Content
W artykule oceniono zmiany i rozwój spożycia mleka i produktów mlecznych w ostatnich latach, od przystąpienia Słowacji do Unii Europejskiej w 2004 r. Spożycie mleka i produktów mlecznych na Słowacji znacznie odstaje od krajów byłej UE-15. Spożycie tych produktów w wartości masła bezmlecznego wyniosło 158,6 kg w 2012 r. W porównaniu z ODP, spożycie produktów mlecznych wynoszące 220 kg w 2012 r. było o 61,4 kg mniejsze; biorąc pod uwagę jego znaczenie, jest ono niekorzystne pod względem odżywczym. Spożycie mleka było szczególnie niekorzystne, co zapewniało, że zalecana ilość pożywienia wynosiła tylko 60%. Jedynie spożycie sera i twarogu mieściło się w zalecanej ilości 10,1 kg. [Tłum. LW]
Article Details
BIELIK, P., HUPKOVÁ, D.: Trhové vzťahy v potravinovej vertikále živočíšnych produktov. Nitra : SPU v Nitre, 2008, 128 s. ISBN 978-80-552-04352-2
GRZNÁR, a kol.:Trh potravín a jeho fungovanie. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2004. 214 s. ISBN 80-225-1754-2
JURKOVIČOVÁ, J.: Vieme zdravo žiť ? Bratislava : LF UK v Bratislave, 2005.166 s. ISBN 80-223-2132-X
KLEINOVÁ,K., KRETTER,A.: Imidž domácich a zahraničných potravín na trhu SR. Nitra: SPU v Nitre, 2011. 98 s. ISBN 978-80-552-0552-6.
KUBICOVÁ,Ľ.:Vývoj spotrebiteľského dopytu po potravinách. Nitra : SPU v Nitre, 2008, 86 s. ISBN 978-80-552-0092-7
KUBICOVÁ,Ľ., DOBÁK,D: Vývoj a úroveň spotreby mlieka a mliečnych výrobkov v SR a modelovanie dopytu po potravinách vo vybraných skupinách domácnosti. Nitra : SPU v Nitre, 2008, 88 s. ISBN 978-80-552-0821-3
KUBICOVÁ,Ľ.: Hodnotenie a komparácia úrovne spotreby mlieka a mliečnych výrobkov a modelovanie dopytu vo vybraných socio-demografických skupinách domácnosti. (Habilitačná práca). Nitra: SPU v Nitre, 2013.198 s.
STATISTICAL OFFICE OF THE SLOVAK REPUBLIC: Revenue, expenditures and consumption of private households in SR. Bratislava, 2005 to 2012.
Downloads
- Katarzyna Idźkowska, Roman Kisiel, System opodatkowania rolnictwa w Polsce oraz w wybranych krajach Unii Europejskiej , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 12(61) (2014)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
- Zdenka Kádeková, Lubica Kubicova, Marketing strategy of the new product introduction on the market , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 5(54) (2011)
- Zdenka Kádeková, Lubica Kubicova, The Use of Marketing Communication Tools by DANONE Company , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 7(56) (2012)
- Zdenka Kádeková, Anton Kretter, Advertising and Public Relations Efficiency Measurement and Control , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 5(54) (2011)
- Zdenka Kádeková, Anton Kretter, Eko marketing w rolnictwie i bariery sprzedaży żywności ekologicznej , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 10(59) (2013)
- Zdenka Kádeková, Anton Kretter, Marketing of Direct Selling of Agricultural Products , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 7(56) (2012)
- Dušan Dobák, Katarína Klimentová, Roman Récky, Development of Selected Marketing and Economic Indicators Within the Growing of Oilseed Rape in the Slovak Republic , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 7(56) (2012)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.