Main Article Content
Rola komunikacji marketingowej we współczesnej rzeczywistości nabrała szczególnego znaczenia. Dzieci są nadal specyficzną grupą odbiorców ze względu na swój rozwój, strukturę potrzeb i różnice w percepcji. Z tego powodu kluczowe jest przeanalizowanie rozwoju dziecka w kontekście marketingowego wykorzystania tej wiedzy, a to jest celem artykułu. Składa się on z dwóch części: pierwsza poświęcona jest rozwojowi dziecka, a druga reklamie i wykorzystaniu informacji o dziecku jako istocie w komunikacji marketingowej w kontekście społecznym. Drugim celem artykułu jest przedstawienie potrzeby równowagi między efektywnością a etyką, gdy działania marketingowe są skierowane do dzieci.
Article Details
Bohnsack R., Pfaff N., Weller W., Qualitative Analysis and Documentary Method in International Educational Research, Barbara Budrich Publishers, Leverkusen 2010. (Crossref)
Brown W.S., Ethics and the Business of Children's Public Television Programming, "Teaching Business Ethics", February 2002, Vol. 6, Issue 1. (Crossref)
Gillham B., Case Study Research Methods Continuum, London 2000.
Goodman E., Ads pollute most everything in sight, Albuquerque Journal, June 27, 1999.
Grady M. P., Qualitative and Action Research. A Practicioner Handbook, Bloomington 1998, p. 28-34.
Gregor B., Gotwald B., Advergaming i grywalizacja jako trend i szansa dla marketingu, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu", Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2012.
Gunter B., Oates C., Blades M., Advertising to Children on TV. Content, Impact, and Regulation, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah 2007.
Kowalczyk M., Determinanty zagrożeń procesu wychowania we współczesnej rodzinie polskiej, IMPULS, Kraków 2004.
Kowalczyk M., Socjodemograficzne uwarunkowania wspierania potrzeb i aspiracji dzieci w środowisku rodzinnym, REIPRINT, Piotrków Trybunalski 2001.
Macklin M.C., Carlson L., Advertising to Children. Concepts and Controversies, SAGE Publications. Thousand Oaks 1999. (Crossref)
Meggitt C., Child Development. An illustrated guide, Heinemann Educational Publishers, Oxford 2006.
Neeley S.M., Internet Advertising and Children, [in:] Internet Advertising. Theory and Research, Schumann D.W., Thorson E. (ed.), Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah 2007.
Peracchio L.A., Luna D., How Do We Persuade Children Not to Smoke?, [in:] Advertising to Children. Concepts and Controversies, Macklin M.C., Carlson L. (ed.), SAGE Publications. Thousand Oaks 1999. (Crossref)
Reece B.B., Rifon N.J., Rodriguez K., Selling Food to Children. Is Fun Part of a Balanced Breakfast?, [in:] Advertising to Children. Concepts and Controversies, Macklin M.C., Carlson L. (ed.), SAGE Publications. Thousand Oaks 1999. (Crossref)
Siegel C., Internet Marketing: Foundations and Applications, Houghton Mifflin, Boston 2006.
Talay-Ongan A., Child development and education of young children [in:] Talay-Ongan A., Ap E.A., Child Development and Teaching Young Children, Thomson Social Science Press, Sydney 2005.
Tassoni P., 6 to 16 Child Development, Heinemann, Oxford 2007.
Wadsworth B.J., Teoria Piageta. Poznawczy i emocjonalny rozwój dziecka, WSiP,. Warszawa 1998.
Wołoszynowa L., Młodszy wiek szkolny, [in:] Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży, M. Żebrowska (ed.), PWN, Warszawa 1982.
Woodside A. G., Case Study Research. Theory, Methods, Practice, Emerald, Bingley 2010.
Downloads
- Katarína Kleinová, Ľudmila Nagyová, Petra Waldnerová, Zachowania konsumentów na rynku wina w regionie Nitry , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 10(59) (2013)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
- Bogdan Gregor, Magdalena Kalińska-Kula, Market Intelligence – ujęcie konceptualne , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 15(64) (2016)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.