W poszukiwaniu wiarygodnych metod pomiaru skuteczności budowania marek miast
Main Article Content
Słowa kluczowe
:
marketing terytorialny, branding, metody pomiaru skuteczności marek miast, kapitał marki
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie różnorodnych perspektyw rozumienia skuteczności działań na rzecz budowania marek miast. Autorki proponują podejście do zagadnienia pomiaru skuteczności strategii marki miasta, czerpiąc zarówno z dorobku marketingu, jak i zarządzania publicznego oraz określają implikacje takiego podejścia dla praktyki zarządzania markami miast.W opracowaniu zastosowano analizę aktualnych podejść do pomiaru skuteczności działań marketingowych przez miasta, uwzględniając perspektywę marketingową i zarządzania publicznego. Analiza dotyczyła przeglądu założeń powyższych ujęć w kontekście stosowanych metod pomiaru. Szczególną uwagę poświęcono koncepcji kapitału marki terytorialnej, który jest propozycją kompleksowego ujęcia skuteczności podejścia marketingowego wyrażonego w kategoriach marki, uwzględniającego przede wszystkim perspektywę nabywców oferty jednostek samorządowych.Projektując system pomiaru skuteczności strategii marki miasta, podmioty publiczne powinny rozpocząć od ustalenia czym jest marka miejsca, jakie funkcje pełni i jaki jest potencjalny zakres jej oddziaływania. Następnie przyjmując wskaźniki oceny skuteczności powinny równolegle uwzględnić te, które będą odnosiły się do kilku wybranych metod pomiarowych, uwzględniających materialne i niematerialne (wizerunkowe, emocjonalne) rezultaty, wywodzące się nie tylko z marketingu, ale również z zarządzania publicznego oraz biorąc pod uwagę różne perspektywy czasowe występowania owych rezultatów. Pozwoli to na bardziej całościowe ujęcie oddziaływania marki na rzeczywistość jednostki terytorialnej, jaka jest miasto.
Article Details
Jak cytować
Augustyn, A., Florek, M., & Hereźniak, M. (2017). W poszukiwaniu wiarygodnych metod pomiaru skuteczności budowania marek miast. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (17(66), 25–45. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2017.17.66.2
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Krystyna Gutkowska, Marlena Piekut, Korzystanie z usług gastronomicznych przez Polaków , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 16(65) (2016)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Anna Augustyn, Justyna Anders-Morawska, Marta Hereźniak, Inteligentne zarządzanie dziedzictwem kulturowym w procesie budowania marek miast , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 20(69) (2018)