Wykorzystanie Twittera w działalności organizacji pożytku publicznego
Main Article Content
Słowa kluczowe
:
Twitter, media społecznościowe, organizacja pożytku publicznego
Abstrakt
Twitter oferuje bogaty zestaw narzędzi do budowy dialogu i interakcji z interesariuszem organizacji. Głównym celem badań była identyfikacja skali wykorzystania Twittera przez organizacje pożytku publicznego oraz ustalenie związku między wybranymi cechami organizacji pożytku publicznego, a częstotliwością wykorzystania w działalności tego serwisu mediów społecznościowych. Uzyskane rezultaty wskazują, że Twitter w polskich organizacjach pożytku publicznego ma znaczenie niewielkie. Badane organizacje cechuje duże zróżnicowanie pod względem aktywności publikacyjnej na Twitterze. Jednocześnie, organizacje aktywnie publikujące treści na Twitterze, również dużą aktywność przejawiają w wykorzystaniu innych serwisów social media. W celu identyfikacji związków pomiędzy analizowanymi zmiennymi wykorzystano analizę opartą na standardowych parametrach oraz badanie zależności wybranych zmiennych (test niezależności chi-kwadrat oraz współczynnik kontyngencji C).
Article Details
Jak cytować
Oliński, M., & Szamrowski, P. (2018). Wykorzystanie Twittera w działalności organizacji pożytku publicznego. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (19(68), 155–172. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2018.19.68.14
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Grażyna Michalczuk, Urszula Konarzewska, Komunikowanie działań CSR w procesie społecznie odpowiedzialnego inwestowania , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 19(68) (2018)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Adam Pawlewicz, Piotr Szamrowski, Znaczenie blogów firmowych w komunikacji między przedsiębiorstwem a klientem , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 9(58) (2013)
- Marian Oliński, Piotr Szamrowski, Potencjał dialogowy witryn internetowych organizacji pożytku publicznego - podejście relacyjne , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 16(65) (2016)