Wykorzystanie Twittera w działalności organizacji pożytku publicznego

Main Article Content

Marian Oliński
Piotr Szamrowski


Słowa kluczowe : Twitter, media społecznościowe, organizacja pożytku publicznego
Abstrakt
Twitter oferuje bogaty zestaw narzędzi do budowy dialogu i interakcji z interesariuszem organizacji. Głównym celem badań była identyfikacja skali wykorzystania Twittera przez organizacje pożytku publicznego oraz ustalenie związku między wybranymi cechami organizacji pożytku publicznego, a częstotliwością wykorzystania w działalności tego serwisu mediów społecznościowych. Uzyskane rezultaty wskazują, że Twitter w polskich organizacjach pożytku publicznego ma znaczenie niewielkie. Badane organizacje cechuje duże zróżnicowanie pod względem aktywności publikacyjnej na Twitterze. Jednocześnie, organizacje aktywnie publikujące treści na Twitterze, również dużą aktywność przejawiają w wykorzystaniu innych serwisów social media. W celu identyfikacji związków pomiędzy analizowanymi zmiennymi wykorzystano analizę opartą na standardowych parametrach oraz badanie zależności wybranych zmiennych (test niezależności chi-kwadrat oraz współczynnik kontyngencji C).

Article Details

Jak cytować
Oliński, M., & Szamrowski, P. (2018). Wykorzystanie Twittera w działalności organizacji pożytku publicznego. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (19(68), 155–172. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2018.19.68.14
Bibliografia

Baumgarten C.: Chirping for Charity: How U.S. Nonprofit Organizations Are Using Twitter to Foster Dialogic Communication. "The Elon Journal of Undergraduate Research in Communications", 2, 2011.

Bortree D.S., Seltzer T.: Dialogic strategies and outcomes: an analysis of environmental advocacy groups' Facebook profiles. "Public Relations Review", 35, 2009. (Crossref)

Briones R. L., Kuch B., Fisher Liu B., Jin Y.: Keeping up with the digital age: How the American Red Cross uses social media to build relationship. "Public Relations Review", 37, 2011. (Crossref)

Carboni J.L., Maxwell S.P.: Effective Social Media Engagement for Nonprofits: What Matters? "Journal of Nonprofit and Public Affairs", 1, 2015. (Crossref)

Guidry J.D., Saxton G. D., Messner M.: Tweeting Charities Perceptions, Resources, and Effective Twitter Practices for the Nonprofit Sector [in:] Waters R.D., (ed.): Public Relations in the Nonprofit Sector, Routledge, NY 2015.

Lovejoy, K., Saxton G.D.: Information, Community, and Action: How Nonprofit OrganizationsUse Social Media. Journal of Computer Mediated Communication, 17 no. 3, 2012. (Crossref)

Lovejoy K., Waters R.D., Saxton G.D.: Engaging stakeholders through Twitter: How non-profit organizations are getting more out of 140 characters or less. "Public Relations Review", 38, 2012. (Crossref)

Messner M., Jin Y., Medina-Messner V., Meganck S., Quarforth S., Norton, S.: 140 characters for better health: An exploration of the Twitter engagement of leading nonprofit organizations [in:] Al-Deen H. N., Hendricks J. A. (ed.): Social media and strategic communications. Basingstoke, UK: Palgrave Macmillan 2013. (Crossref)

Ogden T., Starita L.: Social networking and mid-size nonprofits: What's the use? Philanthropy Action, 2009. http://www.philanthropyaction.com/articles/social_ networking_and_midsize_ nonprofits_whats_the_use (1-22)

Oliński M., Szamrowski P.: Znaczenie mediów społecznościowych w funkcjonowaniu organizacji pożytku publicznego, "Zeszyty Naukowe Organizacja i Zarządzanie Politechniki Śląskiej", 114, 2018. (w druku) (Crossref)

Urbaniak, G. C., & Plous, S.: Research Randomizer, 2013, (Version 4.0) [Computer software]. Retrieved on April 22, 2016, from http://www.randomizer.org/

Waters, R. D., Burnett, E., Lamm, A., & Lucas, J.: Engaging stakeholders through social networking: How nonprofit organizations are using Facebook. Public Relations Review, 35 (2), 2009. (Crossref)

Waters R. D., Jamal J. Y.: Tweet, tweet, tweet: A content analysis of nonprofit organizations' Twitter updates. "Public Relations Review", 37 (3), 2011. (Crossref)

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.