Rola współczesnych innowacji sektora owoców i warzyw w procesie postrzegania i podejmowania decyzji nabywczych przez konsumentów

Main Article Content

Mariusz Grębowiec


Słowa kluczowe : innowacja, rynek, konsument, owoce i warzywa, innowacyjne produkty żywnościowe
Abstrakt
W artykule dokonano próby oceny innowacyjności sektora owoców i warzyw w opinii polskich konsumentów. Bazując na dostępnej literaturze, artykułach i czasopismach branżowych oraz informacjach opublikowanych na stronach internetowych scharakteryzowano zmiany na polskim rynku owoców i warzyw, innowacyjność sektora owoców i warzyw, rodzaje innowacji związanych z nowymi technologiami i procesami oraz z nowymi metodami marketingowymi i organizacyjnymi, a także wskazano trendy i bariery nabywcze konsumentów w sektorze owocowo-warzywnym. Dla pełnego zobrazowania stopnia znajomości i rozpoznawalności wybranych innowacji oraz stosunku do tego typu produktów konsumenta przeprowadzono badania ankietowe.

Article Details

Jak cytować
Grębowiec, M. (2018). Rola współczesnych innowacji sektora owoców i warzyw w procesie postrzegania i podejmowania decyzji nabywczych przez konsumentów. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (20(69), 60–71. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2018.20.69.29
Bibliografia

Barczak B., Walas-Trębacz J.: Działalność innowacyjna sektora MSP - determinanty rozwoju. Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego 2005, nr 4.

Baruk J.: Zarządzanie wiedzą i innowacjami. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2006.

Czapski J.: Owoce i warzywa oraz ich przetwory. W: Żywność prozdrowotna - składniki i technologia (red. J, Czapski, D. Górecka). Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań 2015.

Grębowiec M.: Znaczenie innowacji produktowych w rozwoju przedsiębiorstw na przykładzie branży owocowo-warzywnej. Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie - Problemy Rolnictwa Światowego 2011, 11(26), nr 2. (Crossref)

Grzybowska B.: Innowacyjność przemysłu spożywczego - ujęcie regionalne. Wydawnictwo UWM, Olsztyn 2012.

Jeżewska-Zychowicz M.:, Uwarunkowania akceptacji konsumenckiej innowacyjnych produktów żywnościowych. Żywność. Nauka. Technologia. Jakość 2014, 6(97).

Kruczyńska D.: Nowe odmiany jabłoni. Wydawnictwo Hortpress, Warszawa 2008.

Lemanowicz M.: Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem branży spożywczej. Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu 2014, 16(6).

Oslo Manual: Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data. 3rd Edition. OECD and Eurostat 2005.

Szymańska A. I.: Innowacyjność produktowa przedsiębiorstw produkcyjnych a preferencja konsumentów. Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, 2012(20). (Crossref)

Targosz R.: Promocja innowacyjnych rozwiązań technicznych i organizacyjnych w sektorze przetwórstwa żywności. Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2015.

Tylżanowski R.: Determinanty innowacyjności polskich przedsiębiorstw. W: Innowacyjność organizacji w strategii intelektualnego i zrównoważonego rozwoju (red. J. Wiśniewska, K. Janasz). Wydawnictwo Difin Warszawa. 2012.

www.portalspozywczy.pl/owoce-warzywa/wiadomosci/sektor-owocow-i-warzyw-rozwija-sie-wrytmie-convenience,138286.html, dostęp w dniu 18.06.2017 r.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.