THE ROLE MODERN INNOVATIONS IN THE FRUIT AND VEGETABLE SECTOR I THE PROCESS OF PERCEIVING AND PURCHASING DECISUIONS BY CONSUMERS

Main Article Content

Mariusz Grębowiec


Keywords : innovation, market, consumer, fruit and vegetables, innovative food products
Abstract
Fashion, health and convenience shape today's consumer market in innovation. The knowledge of the consumer is the key to the success of the company. The aim of the study was to evaluate the innovativeness of the fruit and vegetable sector in Poland in the opinion of Polish consumers. Based on the available literature, articles and professional journals and the information published on websites characterized by changes in the Polish market in fruit and vegetables, innovative fruit and vegetable sector, types of innovation related to new technologies and processes, and new methods of marketing and organizational and also described trends and consumer barriers in the fruit and vegetable sector. For a full presentation of the degree of knowledge and recognition of selected innovations and the relation to this type of products of the consumer survey was conducted.

Article Details

How to Cite
Grębowiec, M. (2018). THE ROLE MODERN INNOVATIONS IN THE FRUIT AND VEGETABLE SECTOR I THE PROCESS OF PERCEIVING AND PURCHASING DECISUIONS BY CONSUMERS. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (20(69), 60–71. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2018.20.69.29
References

Barczak B., Walas-Trębacz J.: Działalność innowacyjna sektora MSP - determinanty rozwoju. Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego 2005, nr 4.

Baruk J.: Zarządzanie wiedzą i innowacjami. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2006.

Czapski J.: Owoce i warzywa oraz ich przetwory. W: Żywność prozdrowotna - składniki i technologia (red. J, Czapski, D. Górecka). Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań 2015.

Grębowiec M.: Znaczenie innowacji produktowych w rozwoju przedsiębiorstw na przykładzie branży owocowo-warzywnej. Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie - Problemy Rolnictwa Światowego 2011, 11(26), nr 2. (Crossref)

Grzybowska B.: Innowacyjność przemysłu spożywczego - ujęcie regionalne. Wydawnictwo UWM, Olsztyn 2012.

Jeżewska-Zychowicz M.:, Uwarunkowania akceptacji konsumenckiej innowacyjnych produktów żywnościowych. Żywność. Nauka. Technologia. Jakość 2014, 6(97).

Kruczyńska D.: Nowe odmiany jabłoni. Wydawnictwo Hortpress, Warszawa 2008.

Lemanowicz M.: Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem branży spożywczej. Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu 2014, 16(6).

Oslo Manual: Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data. 3rd Edition. OECD and Eurostat 2005.

Szymańska A. I.: Innowacyjność produktowa przedsiębiorstw produkcyjnych a preferencja konsumentów. Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, 2012(20). (Crossref)

Targosz R.: Promocja innowacyjnych rozwiązań technicznych i organizacyjnych w sektorze przetwórstwa żywności. Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2015.

Tylżanowski R.: Determinanty innowacyjności polskich przedsiębiorstw. W: Innowacyjność organizacji w strategii intelektualnego i zrównoważonego rozwoju (red. J. Wiśniewska, K. Janasz). Wydawnictwo Difin Warszawa. 2012.

www.portalspozywczy.pl/owoce-warzywa/wiadomosci/sektor-owocow-i-warzyw-rozwija-sie-wrytmie-convenience,138286.html, dostęp w dniu 18.06.2017 r.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.